A treia zi de controale în centrele din judeţ a adus unele dintre cele mai drastice măsuri luate până în prezent. Astfel, şeful instituţiei a fost demis, iar bucătăria unităţii a fost închisă după ce inspectorii care au făcut verificări au descoperit un val de neregului.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Sancţiunile vizează unul dintre cele mai vechi centre de îngrijire pentru persoane cu dizabilități aflat în subordinea Consiliului Județean. Este vorba despre Centrul de îngrijire şi Asistenţă pentru Persoane Adulte cu Dizabilităţi „Sf. Daniel” din Leorda.
Decizia de închidere a bucătăriei a fost luată după ce inspectorii sanitari au găsit o serie de nereguli. Printre acestea se numără plăci de faianță sparte, veselă veche, nefolosită, dar depozitată în bucătărie sau vase spălate necorespunzător de angajații centrului.
Reprezentanţii DGASPC dau asigurări că problemele vor fi remediate
Măsura este una temporară, iar până la remedierea problemelor, beneficiarii din centru vor primi hrană adusă cu mașina de la Botoșani.
“La nivelul Direcției, ori de câte ori a fost cazul, angajaților li s-a atras atenția asupra normelor pe care trebuie să le respecte. Chiar dacă problemele nu pun în pericol sănătatea și siguranța beneficiarilor, le vom remedia în cel mai scurt timp, iar până atunci vom asigura masa beneficiarilor prin intermediul bucătăriei centrale de la nivelul Direcției, în regim de catering”, a precizat Doina Nacu, directorul executiv al DGASPC Botoșani.
Şefa centrului a fost demisă
Deşi problemele nu au părut a fi dintre cele mai grave, controlul de miercuri s-a soldat cu demiterea şefei centrului. Liliana Nistor ocupa această funcţie de câțiva ani.
“Doamna Nistor era interimar la conducerea centrului respectiv. Acordăm o atenție deosebită centrelor pe care le avem în subordine, drept dovadă investițiile pe care le facem an de an atât din fondurile puse la dispoziție de Consiliul Județean, cât și din fondurile guvernamentale și europene pe care le-am atras. Și acum avem în derulare mai multe proiecte pentru îmbunătățirea condițiilor de cazare ale beneficiarilor din mai multe centre”, a mai spus directorul Doina Nacu.
Potrivit organizării interne din DGASPC, unii șefi de centre sunt desemnați cu delegație. Astfel, aceştia pot fi rapid schimbați.
Controale în toate centrele din judeţ
Luni, în prima zi de controale au fost aplicate amenzi de aproape 150.000 de lei după problemele găsite la centrele de bătrâni din județ. În total au fost aplicate 21 de avertismente și 15 amenzi în valoare de 144.800 lei. Controalele vin în contextul ororilor descoperite la azilele de bătrâni din județul Ilfov.
În urma verificărilor efectuate luni au fost identificate mai multe probleme precum încălcarea normelor de prevenire/stingere incendii, produse alimentare neetichetate corespunzător, alimente congelate neetichetate care aparțineau personalului ; existența unui biocid TP1 cu termen de valabilitate expirat, nereguli pază și securitate, lipsă documente specifice, lipsă sistem de alarmare și control acces, în analiză documente ridicate, neasigurare instruire adecvată în domeniul SSM pentru lucrătorii din centrele rezidențiale, lipsă evaluare riscuri de accidentare și îmbolnăvire profesională, plan de prevenire și protecție, instrucțiuni proprii, lipsă evidență timp de muncă, Control medical periodic neefectuat, schimbare Autorizație de funcționare pentru obiectiv cod CAEN 5590 , depășirea numărului de beneficiari pentru care a fost acordată licența de funcționare.
Verificările se efectuează în baza atribuţiilor specifice fiecărei instituții, în perioada 10.07.2023-16.07.2023, cu posibilitatea prelungirii activității până la finalizarea verificării tuturor unităților de profil existente la nivelul județului Botoșani.
Echipe de control de la mai multe instituţii
Activitatea comisiilor mixte este coordonată de către Corpul de control al Prefectului din cadrul Instituţiei Prefectului-judeţul Botoşani.
La ședința de lucru au participat reprezentanți ai următoarelor instituții și autorități:
-Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoşani
-Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Botoșani
-Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Nicolae Iorga” al Județului Botoșani
-Comisariatul Judeţean pentru Protecția Consumatorilor Botoșani
-Direcția de Sănătate Publică a Județului Botoșani
-Inspectoratul de Poliţie Judeţean Botoşani
-Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Botoșani.
La nivelul județului Botoșani funcționează 68 de centre rezidențiale autorizate, destinate persoanelor vârstnice, destinate persoanelor adulte cu dizabilități și destinate copiilor.