Au mai rămas de făcut doar trei kilometri pentru a circula decent spre Iaşi măcar pe varianta prin Prăjeni, dar lucrurile bat pasul pe loc. Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Botoşani, Costică Macaleţi, cel mai probabil pe acel sector de drum se va turna asfalt în toamnă. „Nu au lucrat proiectanţii. Acum că au început şi ei să lucreze după ce s-a terminat starea de alertă aşteptăm proiectul tehnic să-l aprobăm în CJ şi apoi Direcţia de Drumuri (n.r. – DJDP) să-l scoată la licitaţie. Cel mai probabil în septembrie va fi gata”, a declarat Costică Macaleţi.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Un reprezentant de la DJDP a confirmat că un reprezentant al proiectantului a fost în teren pentru a-şi lua datele necesare pentru proiectare şi spune că în jumătate de lună ar putea fi gata proiectul tehnic.
La începutul lunii februarie, Macaleţi declara că „sperăm ca în luna aprilie să putem semna contractul cu constructorul şi să putem asfalta cei trei kilometri”, doar că a venit pandemia şi nu s-a finalizat proiectul tehnic. „Nu era nici o problemă financiară să-i asfaltăm, dar nu puteam să asfaltăm un drum care figurează ca drum pietruit”, recunoştea Macaleţi.
Despre investiţiile pentru acest sector s-a vorbit şi anul trecut, după finalizarea asfaltării în zonă, doar că nu s-a întâmplat nimic. După ce proiectul tehnic va fi gata, va putea fi demarată licitaţia care, chiar şi în procedură simplificată, va dura minim o lună. Abia după aceea se va putea vorbi de asfaltare. Deci, la cum merg lucrurile în administraţia publică locală botoşăneană, ar fi o adevărată minune ca cei trei kilometri să fie gata până în septembrie, cel mai realist termen fiind venirea sezonului rece.
Între timp, acel sector de drum a început să se lase sub tonajul maşinilor de transport, care preferă drumul judeţean, decât varianta prin Târgu Frumos, care este şi mai proastă.
O istorie tumultoasă a drumului
Drumul judeţean spre Iaşi prin Prăjeni a fost viabilizat în 2013, lucrările presupunând, oficial, turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. În scurt timp, şoferii au ajuns să facă slalom printre gropi până la bucata ieşeană, făcută cu bani europeni şi la standarde europene. Autorităţile judeţene spuneau că drumul s-a stricat din cauza camioanelor care transportau materiale spre partea ieşeană şi că nu puteau interveni din cauză că era în garanţie. Constructorul a refuzat să refacă lucrarea, spunând că nu a fost plătit. După aproape un an de discuţii, firma a acceptat să pună nişte plombe, care au cedat la prima ninsoare.
Drumul a fost reabilitat parţial abia toamna trecută, iar lucrările pe cei aproape 12 kilometri au constat în reprofilarea existentului şi turnarea a două straturi de asfalt, plus un strat de uzură şi au costat aproximativ cinci milioane de lei.
Lucrările au întârziat tocmai din cauza litigiului dintre Bitunova şi CJ, care a presupus mai multe expertize tehnice. Cu toate acestea, CJ a fost pus de instanţă la plata a 1,2 milioane de euro către Bitunova, la care se adaugă şi penalităţile calculate pentru fiecare zi de întârziere de la 1 ianuarie 2015 şi până în momentul plăţii.