A început asfaltarea pe tronsonul Cotu – Botoșani al Drumului Naţio-nal DN 28B Botoșani – Tg. Frumos
După spargerea dalelor de beton, îndoparea cu material pietros și execuția stratului de piatră spartă, operațiuni care au necesitat un timp tehnologic prevăzut de normativele în vigoare, a fost așternut primul strat de asfalt de la Cotu până la Buda. Ritmul bun al lucrărilor se regăsește și în execuția celui de-al doilea strat de asfalt pe tronsoane lungi din DN 28B, între Cotu și Frumușica, unde se lucrează de asemenea la rigole betonate și podețe de acces.
Modernizarea DN 29D Botoșani-Ștefănești avansează într-un ritm foarte bun
Cristian Achiței, senator, inginer de drumuri: „Ca elemente de noutate față de ultima vizită pe care am făcut-o pe acest drum, am constatat că primul și chiar al doilea strat de asfalt a fost turnat pe mai multe tronsoane, mai multe poduri noi au fost date în circulație și se lucrează la casetele de lărgire a drumului și la refacerea sistemului rutier pe noi tronsoane. În paralel, continuă lucrul la viaducte, la poduri și podețe, la șanțuri, rigole și trotuare în interiorul localităților”.
Două din cele trei loturi ale Drumului Strategic, aproape de finalizare
Cristian Achiței, senator, inginer de drumuri: „Am parcurs în aceste zile și toate cele trei tronsoane ale Drumului Strategic, o investiție de care sunt strâns legat, fiind inițiată și finanțată din fonduri europene în timpul mandatului meu de vicepreședinte al CJ Botoșani. Constatările sunt cât se poate de îmbucurătoare. Două din cele trei loturi ale Drumului Strategic sunt aproape de finalizare”.
Declaraţie politică a senatorului Cristian Achiţei în Parlamentul României – 22 iunie 2022: Modernizarea infrastructurii rutiere din judeţul Botoșani trebuie să continue!
Stimate colege, stimați colegi,
Oamenii, cei pe care îi reprezentăm în Parlament, au, pe bună dreptate, așteptări de la noi: să facem legi bune pentru români și să ne asigurăm că facem totul pentru dezvoltarea substanțială a județelor noastre! Iar această dezvoltare trebuie să fie una echilibrată, cu o grijă deosebită pentru zonele defavorizate, care înregistrează un deficit istoric la acest capitol. Județul pe care îl reprezint, Botoșani, este unul dintre cele care are nevoie de dezvoltare accelerată.
De aceea mi-am concentrat activitatea parlamentară pe promovarea și susținerea prin toate mijloacele legale avute la dispoziție a priorității absolute pe care am identificat-o pentru dezvoltarea județului Botoșani și anume investițiile în modernizarea infrastructurii rutiere.
Sunt mulțumit de faptul că în prezent se modernizează pe fonduri europene două drumuri naționale din județul Botoșani, DN 28B, cel care leagă municipiul reședință de județ de restul țării, prin Tg. Frumos, și DN 29D, care pune în valoare vama cu Republica Moldova de la Stânca-Costești. Sunt preocupat de evoluția lucrărilor și voi uza de întreaga forță pe care mi-o conferă poziția de parlamentar pentru a le finaliza.
Sunt în același timp extrem de determinat, de motivat pentru a continua eforturile de modernizare a infrastructurii rutiere botoșănene prin promovarea de noi investiții importante în rețeaua de drumuri naționale din județul pe care îl reprezint.
* Drumul expres Botoșani-Suceava, varianta ocolitoare a municipiului Botoșani și varianta ocolitoare a orașului Flămânzi, finanțate prin POIM, trebuie să aibă finalizate documentațiile până în decembrie 2023.
* Eliminarea celor două puncte negre de pe drumurile naționale botoșănene, de la Roșiori și Baisa, trebuie realizată urgent, fiind prevăzută și în PNRR.
* Siguranța rutieră este o prioritate și atunci când vine vorba de construcția și reabilitarea podurilor de pe drumurile naționale și atrag atenția că 6 dintre acestea au fost catalogate de experți ca fiind în stare critică sau nesatisfăcătoare.
* O altă urgență pe care Ministerul Transporturilor și CNAIR, prin DRDP Iași, trebuie să o rezolve este întocmirea documentației și proiectarea reabilitării unui tronson de 3,3 km din Drumul Național DN 29D, care nu a fost prins în investiția mare de modernizare a acestui drum.
* Expertizarea tehnică a drumurilor naționale DN 29A Vârfu Câmpului-Dorohoi, DN 29B Botoșani-Dorohoi, DN 29 Botoșani-Săveni și DN 24C Bădărăi-Manoleasa Prut, ca și alocarea de fonduri suficiente pentru lucrările de întreținere sunt alte priorități ale perioadei următoare pentru infrastructura rutieră botoșăneană.
Ca atare, în perioada următoare îmi voi concentra eforturile cu perseverență pe promovarea proiectelor de investiții și, la fel cum am făcut și în cazul DN 28B și DN 29D, voi convinge factorii de decizie de necesitatea implementării tuturor acestor noi proiecte.
Vă mulțumesc!