spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomePrima PaginăDrumul spre Prăjeni riscă să fie abandonat (video)

Drumul spre Prăjeni riscă să fie abandonat (video)

Drumul prin Prăjeni este în pericol de a nu se mai face. Constructorul, Constantin Conţac, cel care controlează firma Transporturi Auto SA (TASA), care a câştigat licitaţia de întreţinere a drumurilor judeţene de pe lotul din sudul judeţului, afirmă că nu va mai continua lucrările în lipsa unui proiect.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

„S-ar putea ca drumul de la Flămânzi la Prăjeni să nu-l fac până la capăt. S-ar putea să-l întrerup, pentru că nu mă pot înţelege. Drumul nu are proiect şi, de regulă, la toate drumurile astea care sunt făcute de ei (n.r. – Consiliul Judeţean prin Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri) nu au proiect. Vin specialiştii lor şi spun aşa: «Fă aici o groapă şi pune o maşină de balast». Eu sunt plătit şi fac cum spun ei, dar tot eu spun că nu e bine şi le cer să facă treaba ca lumea: «Faceţi un proiect». Iar ei îmi răspund: «Nu, faceţi o egalizare». Domnule, eu nu pot lucra după ureche şi îmi scriu în contract şi cinci ani de garanţie. Dacă eu nu am proiect, cum să fac să îţi dau eu garanţie? Tu vrei să pui o pojghiţă aşa şi vrei să-ţi dau cinci ani de garanţie?”, a declarat Constantin Conţac, susţinând că a trimis în acest sens şi o solicitare scrisă celor două instituţii judeţene.

„Dacă ei nu vor înţelege, se poate să nu-i fac pe ăştia 12 kilometri care sunt acum în lucru! Le-am făcut scris să-mi dea un proiect şi scris i-am făcut şi preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ), dar tocmai s-a îmbolnăvit şi cred că acuma e la Birta, dar nu mi-au dat niciun proiect… Eu lucrez, dar vin liberele astea şi după aia opresc”, a mai spus Conţac.

„Nu a ajuns nici o adresă la noi”

Dorin Birta, vicepreşedintele CJ, aflat acum la conducerea instituţiei după îmbolnăvirea lui Costică Macaleţi, respinge acuzaţiile şi spune că lucrările de întreţinere nu implică existenţa unui proiect tehnic, pentru că se fac pe drumul existent, iar cei cinci ani de garanţie fac parte din cerinţele caietului de sarcini de la licitaţie.

„Nu a ajuns nici o adresă la noi sau la Drumuri Judeţene prin care să se ceară documentaţie pentru drum. Atâta timp cât drumul Flămânzi-Prăjeni se face prin reparaţii nu este nevoie de proiect”, a declarat Dorin Birta, care este ferm convins că va continua lucrările la acel sector de drum. „În momentul de faţă avem un contract de lucrări de reparaţii şi întreţinere. S-a stabilit ce este de făcut acolo”, a mai declarat vicepreşedintele CJ.

În acest an, bugetul CJ pentru întreţinerea drumurilor din zona de Sud a județului este de 14,5 milioane lei (n.r.-aproximativ trei milioane de euro). Mai bine de jumătate din bani, aproximativ 7,5 milioane de lei, vor fi înghiţiţi de reabilitarea drumului Flămânzi-Prăjeni-Plugari. Pe acest sector de drum este programat să se toarne covor asfaltic în două straturi.

Istorie tumultoasă a drumului

Drumul judeţean spre Iaşi prin Prăjeni a fost viabilizat în 2013, lucrările presupunând, oficial, turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. În scurt timp, şoferii au ajuns să facă slalom printre gropi până la bucata ieşeană, făcută cu bani europeni şi la standarde europene. Autorităţile judeţene spuneau că drumul s-a stricat din cauza camioanelor care transportau materiale spre partea ieşeană şi că nu puteau interveni din cauză că era în garanţie. Constructorul a refuzat să facă lucrări, spunând că nu a fost plătit. După aproape un an de discuţii, firma a acceptat să facă reparaţii, constând în plombe care au cedat la prima ninsoare.

În ultimii ani, oficialii CJ au motivat că nu pot face reparaţii pe acest drum, pentru că este în litigiu. În primăvară a fost acceptată o expertiză de către instanţă, iar lucrurile păreau că intră în normal, numai că luna trecută, la solicitarea Bitunova, instanţa a decis efectuarea unei noi expertize, care va fi discutată la termenul procesului de pe 26 septembrie.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

1 COMMENT

Botoșani
cer acoperit de nori
-2.1 ° C
0.6 °
-2.3 °
90 %
2.6kmh
93 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...