Drumul prin Prăjeni este în pericol de a nu se mai face. Constructorul, Constantin Conţac, cel care controlează firma Transporturi Auto SA (TASA), care a câştigat licitaţia de întreţinere a drumurilor judeţene de pe lotul din sudul judeţului, afirmă că nu va mai continua lucrările în lipsa unui proiect.
„S-ar putea ca drumul de la Flămânzi la Prăjeni să nu-l fac până la capăt. S-ar putea să-l întrerup, pentru că nu mă pot înţelege. Drumul nu are proiect şi, de regulă, la toate drumurile astea care sunt făcute de ei (n.r. – Consiliul Judeţean prin Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri) nu au proiect. Vin specialiştii lor şi spun aşa: «Fă aici o groapă şi pune o maşină de balast». Eu sunt plătit şi fac cum spun ei, dar tot eu spun că nu e bine şi le cer să facă treaba ca lumea: «Faceţi un proiect». Iar ei îmi răspund: «Nu, faceţi o egalizare». Domnule, eu nu pot lucra după ureche şi îmi scriu în contract şi cinci ani de garanţie. Dacă eu nu am proiect, cum să fac să îţi dau eu garanţie? Tu vrei să pui o pojghiţă aşa şi vrei să-ţi dau cinci ani de garanţie?”, a declarat Constantin Conţac, susţinând că a trimis în acest sens şi o solicitare scrisă celor două instituţii judeţene.
„Dacă ei nu vor înţelege, se poate să nu-i fac pe ăştia 12 kilometri care sunt acum în lucru! Le-am făcut scris să-mi dea un proiect şi scris i-am făcut şi preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ), dar tocmai s-a îmbolnăvit şi cred că acuma e la Birta, dar nu mi-au dat niciun proiect… Eu lucrez, dar vin liberele astea şi după aia opresc”, a mai spus Conţac.
„Nu a ajuns nici o adresă la noi”
Dorin Birta, vicepreşedintele CJ, aflat acum la conducerea instituţiei după îmbolnăvirea lui Costică Macaleţi, respinge acuzaţiile şi spune că lucrările de întreţinere nu implică existenţa unui proiect tehnic, pentru că se fac pe drumul existent, iar cei cinci ani de garanţie fac parte din cerinţele caietului de sarcini de la licitaţie.
„Nu a ajuns nici o adresă la noi sau la Drumuri Judeţene prin care să se ceară documentaţie pentru drum. Atâta timp cât drumul Flămânzi-Prăjeni se face prin reparaţii nu este nevoie de proiect”, a declarat Dorin Birta, care este ferm convins că va continua lucrările la acel sector de drum. „În momentul de faţă avem un contract de lucrări de reparaţii şi întreţinere. S-a stabilit ce este de făcut acolo”, a mai declarat vicepreşedintele CJ.
În acest an, bugetul CJ pentru întreţinerea drumurilor din zona de Sud a județului este de 14,5 milioane lei (n.r.-aproximativ trei milioane de euro). Mai bine de jumătate din bani, aproximativ 7,5 milioane de lei, vor fi înghiţiţi de reabilitarea drumului Flămânzi-Prăjeni-Plugari. Pe acest sector de drum este programat să se toarne covor asfaltic în două straturi.
Istorie tumultoasă a drumului
Drumul judeţean spre Iaşi prin Prăjeni a fost viabilizat în 2013, lucrările presupunând, oficial, turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. În scurt timp, şoferii au ajuns să facă slalom printre gropi până la bucata ieşeană, făcută cu bani europeni şi la standarde europene. Autorităţile judeţene spuneau că drumul s-a stricat din cauza camioanelor care transportau materiale spre partea ieşeană şi că nu puteau interveni din cauză că era în garanţie. Constructorul a refuzat să facă lucrări, spunând că nu a fost plătit. După aproape un an de discuţii, firma a acceptat să facă reparaţii, constând în plombe care au cedat la prima ninsoare.
În ultimii ani, oficialii CJ au motivat că nu pot face reparaţii pe acest drum, pentru că este în litigiu. În primăvară a fost acceptată o expertiză de către instanţă, iar lucrurile păreau că intră în normal, numai că luna trecută, la solicitarea Bitunova, instanţa a decis efectuarea unei noi expertize, care va fi discutată la termenul procesului de pe 26 septembrie.
Domnul Contac trebuie penalizat, nu se mai poate cu el. A reziliat contractul pentru deszăpezire acum și la drumuri același lucru. Ar trebui interzis la licitații.