Din cauza creşterii numărului de maşini, pe mai multe străzi din zona centrală a oraşului a ajuns să se circule în coloană. Cele mai mari probleme apar la orele de vârf, când mii de botoşăneni merg la serviciu sau încearcă să ajungă la diverse instituţii pentru a-şi rezolva problemele. Din cauza lipsei poliţiştilor, care să dirijeze circulaţia, nervii şoferilor ajung să fie întinşi la maxim.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Pe fondul timpilor mari petrecuţi în trafic şi a ambuteiajelor create în unele intersecţii, există şi şoferi care forţează trecerea, creând probleme şi mai mari. „Eram în sensul giratoriu de la Pod de piatră şi aşteptam să se decongestioneze traficul, când m-am trezit cu o altă maşină în dreapta mea. Nici nu ştiu de unde a apărut, însă şoferul a încercat să intre în coloană, deşi era clar că trebuia să acorde prioritate celor aflaţi deja în sensul giratoriu. Un gest inconştient pentru că a blocat tot traficul”, a povestit un şofer botoşănean.
Pe Calea Naţională, de la Şcoala 11 şi până aproape de bazar se circulă uneori bară la bară. Pe Cuza Vodă, de la Hotelul „Rapsodia” şi până în sensul giratoriu de la Casa Sindicatelor, coloanele de maşini avansează cu viteza melcului. La fel, pe strada Marchian, pe sensul de urcare spre Bulevardul Mihai Eminescu, din cauza limitatoarelor de viteză din dreptul spitalului, şirul de maşini se întinde până aproape de farmacia Catena. Din acest motiv, şi circulaţia pe bulevardul Mihai Eminescu, dinspre Colegiul „A.T. Laurian” spre sensul giratoriu din intersecţia cu Bulevardul George Enescu are de suferit. Dar sunt momente când inclusiv traficul pe strada Primăverii este afectat de ambuteiaje, problemele de aici fiind accentuate de linia de tramvai, care este într-o stare extrem de proastă, dar şi a faptului că prima bandă a fost transformată de ani buni în parcare.
Drumuri blocate de tramvaie
Să circuli cu maşina prin oraş la oră de vârf seamănă mai mult cu o cursă în care obstacolele se schimbă permanent. Asta şi din cauza celor care opresc aiurea, paralel cu maşinile parcate la bordură, blocând uneori câte un sens de mers.
În plus, măsurile dispuse de municipalitate pe linie de trafic, în loc să ajute la fluidizarea circulaţiei, conduc la înrăutăţirea traficului. Un astfel de exemplu este Calea Naţională, unde, din cauza staţiilor de tramvai amenajate pe mijlocul străzii, uneori au loc blocaje, circulându-se pe un sigur fir, mai ales în zona stadionului municipal, dar şi în dreptul Serviciului de permise. Din acest motiv, pe toată această distanţă se circulă de multe ori doar bară la bară.
Nici semafoarele nu prea ajută la fluidizarea traficului. La intersecţia de la Casa Cărţii încă nu s-au rezolvat problemele cu suprapunerile timpilor pentru şoferi şi pietoni. Astfel, cei care vin cu maşinile de pe Marchian şi virează la stânga pe Calea Naţională spre mall se trezesc de fiecare dată cu pietonii care traversează dinspre Casa Cărţii şi sediul UniCredit. Iar problema nu este singulară pentru că în multe intersecţii semaforizate, cum ar fi cea de lângă Colegiu „A.T. Laurian” sau Primăverii cu Octav Onicescu, şoferii care virează la stânga se trezesc în faţa maşinilor cu pietonii care au şi ei verde.
La fel, în multe sensuri giratorii trecerile de pietoni au fost amplasate prea aproape de ronduri, iar o maşină oprită să dea prioritate celor angajaţi în traversare ajunge să blocheze traficul, un astfel de exemplu fiind intersecţia străzilor Griviţa, Independenţei şi Dreptăţii, din spatele mall-ului.
Probleme create şi de maşinile şcolilor de şoferi
O altă problemă sesizată de multe persoane este legată de maşinile şcolilor de şoferi. Încă de la primele ore ale dimineţii, pe străzi extrem de circulate se creează adevărate ambuteiaje în spatele celor care învaţă să şofeze. Ghinionul este complet când se întâlnesc mai multe maşini ale şcolilor pe străzi pe care nu se pot efectua depăşiri. În acel moment, în doar câteva minute strada se transformă într-un şarpe uriaş în fruntea căruia se află două persoane care învaţă să conducă.
Soluţii de negăsit pentru autorităţi
Toate aceste probleme au fost recunoscute şi în trecut de municipalitate, dar şi de cei de la Poliţia Rutieră, însă nimeni nu a găsit soluţii. De fiecare dată s-a dat vina fie pe sistematizarea oraşului, anumite străzi neputând fi lărgite pentru a prelua fluxul de maşini, fie pe lipsa locurilor de parcare în zona centrelor comerciale, fie pe imposibilitatea de a crea pasaje subterane pentru pietoni. Cert este că municipalitate nu s-a gândit nici o clipă pentru a veni în ajutorul. Astfel, în majoritatea oraşelor a fost implementat un sistem de management a traficului rutier cu senzori şi au fost dezvoltate aplicaţii pe telefoanele mobile aşa încât un şofer care pleacă la drum poate verifica din start zonele aglomerate şi poate alege străzile adiacente.
Municipalitatea ieşeană încearcă integrarea oraşului într-un sistem UTC (Urban Trafic Control) cu aplicarea programului Waze Connected Citizens. O astfel de aplicaţie ar scuti şi Poliţia Rutieră de dirijat traficul şi implicit ar duce la diminuarea numărului de coliziuni în trafic din cauza aglomeraţiei de pe străzi. „De fiecare dată autorităţile de la noi invocă problema lipsei spaţiilor necesare şi lipsa banilor pentru investiţii, dar niciodată nu se inspiră din soluţiile găsite în alte părţi”, spun şoferii.
– Sebastian GHEORGHIU
Sa caute solutii si sa vina cu ele cei implicati in trafic , ca daca vin cu anumite interdictii si si rezolvari mai pragmatice oficialitatile si politia , cetateanul democrat de drept , detinator de autoturism , sare la gitul organelor administrative si sa nu mai zicem ce iese . De aia si bietii responsabili in domeniu sunt cam terminati , doar o serie de masuri restrictive pot imbunatatii circulatia , insa trebuie intelese aceste interdictii si de plebe .