Sute de note au fost mărite după rezolvarea contestaţiilor depuse în urma evaluării naţionale. O analiză a rezultatelor finale obţinute de elevi, în urma contestaţiilor, arată că multe dintre acestea ar fi fost subevaluate de profesorii corectori din Focşani (Vrancea), notele acestora fiind mărite după reevaluarea care s-a făcut la Piatra Neamţ.
Potrivit celor precizate de Gabriel Hârtie, inspector şcolar general, după reevaluarea celor 489 de lucrări ale căror note au fost contestate, au fost mărite 308 note (două treimi), din care 161 la limba şi literatura română şi 147 la matematică, iar 151 de note au fost micşorate, dintre care 69 la limba şi literatura română şi 82 la matematică.
Diferenţe foarte mari între corecturi
În urma rezultatelor, decizia absolvenţilor de a contesta notele s-a dovedit a fi una inspirată, unii dintre aceştia obţinând până la 1,30 puncte în plus. Spre exemplu, un elev notat iniţial cu 4,60, a primit după contestaţii nota 5,90. Alt elev a avut surpriza ca de la nota iniţială de 5,50 să primească 6,60, iar nota unui alt candidat a crescut de la 6,50 la 7,40 şi exemplele pot continua. În schimb, alţi elevi au obţinut note mai mici după contestaţii. Nota unui elev la limba şi literatura română a scăzut de la 7,40 la 6,70, în timp ce nota la matematică a unui alt elev a scăzut de la 7,05 la 5,85.
„După rezolvarea contestaţiilor au crescut 265 de medii, 115 au scăzut, în timp ce 109 au rămas neschimbate”, a declarat Gabriel Hârtie.
Diferenţele de notare de până la 1,30 de puncte trebuie să-i pună în alertă pe şefii din educaţie, cei care tot dau asigurări că interesul copiilor primează.
Un singur elev a trecut în tabăra promovaţilor
Reevaluarea notelor nu a influenţat semnificativ rata de promovare la Evaluarea Naţională la nivelul judeţului. Datele centralizate arată că aceasta a crescut de la 69,26% la 69,28%. Practic, un singur elev a trecut din tabăra celor cu medii sub 5, în rândul celor promovaţi. Din cei 3.760 de elevi prezenţi la ambele probe, 1.155 au medii între 1 şi 4,99, reprezentând 30,72% din candidaţi.
Patru elevi au medii de 1, iar doi elevi au media 1,05.
În schimb, situaţia s-a schimbat în rândul candidaţilor cu rezultate foarte bune. După contestaţii, numărul elevilor cu media maximă a crescut de la şase la opt. Elevii cu media maximă la evaluarea naţională sunt Bianca Ioana Aciocănesă (Şcoala 17), Ruth Estera Fodor (Şcoala „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi), Larisa Claudia Lisei (Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”), Daria Neamţu (Colegiul „Mihai Eminescu”), Maria Teodora Pitrop (Colegiul „Mihai Eminescu”), Andrei Stroici (Colegiul „Mihai Eminescu”), Elena Mara Pîjîn (Colegiul „Mihai Eminescu”), Andra Hemcinschi Lungu (Şcoala 7).
Examen important pentru admiterea la liceu
Media obţinută la Evaluarea Naţională constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în învăţământul liceal de stat. Media de admitere în liceu este media ponderată între media generală obţinută la Evaluarea Naţională (cu o pondere de 80%) şi media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).
Ierarhia la nivel judeţean a absolvenţilor de gimnaziu, realizată în funcţie de media de admitere în liceu, va fi anunţată pe 26 iunie. Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, se va derula în perioada 29 iunie-3 iulie 2018 şi va fi urmată pe 9 iulie de repartizarea computerizată în învăţământul liceal.
– Virginia CONSTANTINIU
Evaluarea nationala la clasa a VIII-a precum si celelalte asazise evaluari la celelalte clase sunt o prostie . Fiecare liceu sa-si organizeze propria-i admitere si atunci ai sa vezi performanta cand ai 10 elevi care lupta pentru un loc .De ce musai trebuie ca tot prostul sa faca liceul ?