Autorităţile judeţului îşi arată încă o dată incompetenţa când vine vorba de investiţiile în infrastructură, proiectul drumului strategic fiind abia în faza intabulării, asta deşi Costică Macaleţi, preşedintele Consiliului Judeţean, spunea la începutul lunii septembrie că în octombrie se aşteaptă un răspuns în privinţa finanţării. În realitate, investiţia din Botoşani mai are de aşteptat.
„Momentan proiectul nostru este la stadiul de verificare administrativă, urmând ca în luna octombrie a acestui an să primim şi noi un răspuns”, spunea şeful CJ chiar de ziua sa, pe 6 septembrie.
Declaraţiile preşedintelui CJ erau confirmate şi de senatorul Doina Federovici, preşedintele PSD Botoşani, care a afirmat în aceeaşi perioadă că proiectul botoşănean este în faza de evaluare financiară, a trecut de evaluarea tehnică, urmând celelalte etape.
Autorităţile abia sunt la procedura de intabulare a drumurilor
În realitate, în perioada următoare abia se vor face intabulările pe fiecare tronson de drum judeţean care face parte din proiect, nefiind şanse pentru obţinerea finanţării anul acesta.
„Noi în iulie am depus doar primele forme de proiect, o expertiză administrativă, după care una economic-financiară, iar acum pe 31 octombrie trebuie să depunem dosarul complet cu tot cu intabulări şi aşteptăm să ne cheme la semnat contractul”, a spus ieri preşedintele CJ. Acesta a mai precizat că după semnarea contractului se va face comanda de proiectare, care nu poate dura mai mult de două, trei luni, iar după aceea să se treacă la licitaţia de construcţii. Altfel spus, botoşănenii trebuie să mai aştepte până ce vor circula pe drumuri judeţene moderne, asta deşi autorităţile declarau în martie anul trecut, prin vocea preşedintelui CJ de la acea oră, Gheorghe Sorescu, că proiectul privind drumul strategic al Botoşanilor este pregătit şi va fi depus imediat ce se va deschide linia de finanţare.
Proiect aprobat pentru Iaşi şi Suceava
Dacă la noi lucrurile abia se mişcă din cauza neputinţei conducerii actuale a Consiliului Judeţean, la vecini contractul de finanţare a fost deja semnat, deşi procedurile au fost demarate mult mai târziu decât la Botoşani. Mai precis, în primele zile ale lunii septembrie, ministrul delegat pentru Fonduri Europene, Rovana Plumb, a participat la Iaşi la semnarea contractului de finanţare pentru un vast obiectiv de investiţie rutieră în judeţele vecine, incluse în „Axa rutieră strategică 1 Iaşi-Suceava”.
Fondurile nerambursabile vor fi în valoare de aproape 73 milioane de euro, dintre care 58 milioane de euro provin din fonduri europene şi alte aproximativ 9 milioane de euro de la bugetul de stat.
Proiectul prevede reabilitarea a aproape 170 de kilometri de drumuri judeţene de pe teritoriul celor două judeţe, dintre care 92 de kilometri în judeţul Iaşi, după finalizarea investiţiei urmând ca 22 de comune şi oraşe din cele două judeţe să fie conectate la reţeaua trans-europeană de transport (TEN-T). Documentaţia a fost depusă în luna noiembrie a anului trecut în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020 la Agenţia de Dezvoltare Regională N-E din Piatra Neamţ.
CASETA:
La Botoşani drumul strategic ar trebui să aibă cinci tronsoane
Dacă într-un final finanţarea va fi aprobată, drumul strategic al botoşănenilor va cuprinde cinci tronsoane, valoarea totală a investiţiei fiind de 73,9 milioane de euro. Primul tronson este pe raza judeţului Iaşi şi asigură legătura între Şipote şi limita cu judeţul Botoşani, pe o lungime de 5,9 km.
În judeţul Botoşani, drumul strategic va asigura legătura, pe tronsonul II, DJ 282H, între limita cu judeţul Iaşi-Rediu-Răuseni-Călăraşi, pe o lungime de 13,7 km. Tronsonul III, DJ 282, asigură legătura între DJ 282H-Răuseni-Todireni-Albeşti-Truşeşti-Dângeni-Hăneşti, pe o lungime de 51,1 km. Tronsonul IV asigură legătura între DN 29D-Blândeşti-Cerchejeni-Suliţa-Cheleş-Lunca-Cerneşti-Todireni, pe o lungime de 25,8 km, iar tronsonul V, DJ 294, asigură legătura între Dângeni-Mihălăşeni, pe o lungime de 9,5 km. Tronsoanele din judeţul Botoşani au o lungime totală de 100 de kilometri.