Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost clasat printre primele trei ziare locale din România datorită performanţelor.
Ziarul nu are o orientare politică anume, este independent, acţionarii şi managerii nu sunt afiliaţi unor anumite grupuri de interese şi nici membri a vreunui partid politic. În prezent formatul este de 20 de pagini, tabloid, la care se adaugă diverse suplimente săptămânale. Politica editorială este valabilă și pentru site-ul publicației www.monitorulbt.ro
Board-ul editorial este format din:
GEORGE LAZĂR – director
CARMEN LAZĂR – director marketing
CĂTĂLIN MORARU – redactor șef
Jurnaliştii lucrează după un cod deontologic, urmat de un set de reguli comune tuturor celor din echipa redacţională.
Jurnaliștii de la Monitorul de Botoșani nu pot fi membri ai vreunui partid politic și nu se implică în dispute politice sau de orice altă natură.
Departamentele cotidianului nostru sunt foarte clar delimitate. De veniturile din difuzarea ziarului se ocupă departamentul de difuzare. De veniturile din publicitate se ocupă departamentul de marketing.
Redactorii cotidianului MONITORUL DE BOTOȘANI nu sunt implicați în încheierea de contracte de publicitate sau încasarea de bani de pe urma unor contracte.
Articolele publicitare vor fi marcate corespunzător în ziar și pe site, fiind net diferențiate de conținutul editorial.
Aceaste decizii au fost luate tocmai pentru a evita implicarea departamentului editorial în contractele de publicitate, fapt ce ar duce la pierderea obiectivității și independenței necesare în exercitarea corectă a meseriei de jurnalist.
În articolele publicate de Monitorul de Botoșani nu veți găsi îndemnuri la violență, atacuri rasiste sau naționalism deșănțat. Departamentul de marketing își rezervă, deasemenea, dreptul de a refuza publicarea unor texte publicitare ce nu respectă aceste reguli.
Pentru că lucrul în echipă dă rezultate atunci când fiecare membru respectă ţelurile şi nevoile colegilor, cât şi a echipei ca tot unitar. Atunci şi echipa va reuşi să respecte aspiraţiile şi individualitatea membrilor ce o formează. Deci trebuie să fim conştienţi de rolul nostru în echipă şi de rolurile celorlalţi, să ne cunoaştem reciproc abilităţile şi experienţa, să împărţim surse, resurse şi idei. Aceste lucruri ne vor permite să lucrăm împreună, să identificăm mai uşor nevoile cititorilor şi să ne facem articolele utile, scriind pentru cititori.
Indiferent de renumele şi succesul de care se bucură Monitorul de Botoşani pe plan local sau naţional, încercăm să funcționăm fără a uita următoarele: un ziar este atât de bun, pe cât de bună este ultima sa ediţie. Iar un ziarist este atât de bun, pe cât de bun este ultimul său text publicat.