sâmbătă, aprilie 12, 2025
AcasăNaționalÎncasările și cheltuielile în prima săptămână de campanie prezidențială. Victor Ponta a...

Încasările și cheltuielile în prima săptămână de campanie prezidențială. Victor Ponta a adunat de trei ori mai mulți bani decât Nicușor Dan, dar alt candidat este lider

Crin Antonescu este candidatul cu cele mai mari resurse financiare în prima săptămână de campanie electorală, potrivit documentelor AEP consultate de HotNews. În contul său de campanie, PSD, PNL și UDMR au trimis peste 20 de milioane de lei (4 milioane de euro). Pe locul doi în topul financiar se află Victor Ponta, care a adunat din împrumuturi peste 10 milioane de lei (2 milioane de euro). Pe locul trei se situează George Simion, candidatul AUR.

Campania electorală a început pe 4 aprilie, iar candidații care folosesc bani privați beneficiază de rambursare dacă au depășit pragul electoral de 3%. Datele Autorității Electorale Permanente arată trei jucători care au în conturi sume importante: Crin Antonescu, Victor Ponta și George Simion.

Alianța PSD-PNL-UDMR i-a asigurat lui Crin Antonescu peste 20 de milioane de lei în contul de campanie. Social-democrații au virat banii în trei tranșe, pe 8, 9 și 10 aprilie, iar suma totală este de 15.7 milioane de lei.

Comparativ, toată campania lui Marcel Ciolacu a costat anul trecut peste 55 de milioane de lei (11 milioane de euro).

  • UDMR – 2.415.000 de lei / sursa de finanțare – donații
  • PSD – 3.200.000 de lei / 7.500.000 de lei / 5.000.000 de lei / sursa de finanțare privată
  • PNL – 2.000.000 de lei / sursa de finanțare – donații, cotizații

Ponta și Simion s-au împrumutat

Candidatul independent Victor Ponta se situează pe locul doi ca forță financiară în prima săptămână de campanie cu 10.3 milioane de lei (peste 2 milioane de euro). Sursa de finanțare o reprezintă împrumuturile, fiind înregistrată o singură donație de 24.000 de lei.

George Simion, candidatul AUR pentru Palatul Cotroceni, a strâns din împrumuturi 5.000.000 de lei. Nu există vreun transfer de la partid către contul de campanie, până în acest moment.

Pe locul patru la finanțare se află Nicușor Dan, candidat independent susținut de USR, REPER, PMP și Forța Dreptei, are în contul de campanie 3.15 milioane de lei.

Suma este obținută din împrumuturi de la persoane fizice. Banii au fost virați după 4 aprilie. În precampanie, primarul Capitalei a adunat din donații peste 3 milioane de lei.

Lavinia Șandru (PPUSL) și Daniel Funeriu, candidat independent, au în contul de campanie câte 50.000 de lei din venituri proprii. Silviu Predoiu a trimis din veniturile proprii 80.000 de lei în contul de campanie.

Continuarea în HotNews.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
10.6 ° C
11.6 °
10.6 °
70 %
2.7kmh
98 %
S
11 °
D
15 °
lun
16 °
mar
17 °
mie
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Așa e regula acum, după ce-ți rupi roata într-o groapă, lași cauciucul acolo.

EDITORIAL

În ceea ce privește porția de circ, putem spune că avem cantitate cât să dăm și la alții, calitatea e discutabilă, însă ține gândul...

EPIGRAMA ZILEI

Problema ucraineană Se va rezolva la țar Numai printr-un emisar Ales pe ... Sprânceană! - Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...