Amenzile ar putea să crească de la 1 ianuarie, odată cu salariul minim brut pe economie. În acest moment este în vigoare o plafonare, care expiră pe 31 decembrie 2024.
Dacă nu va fi prelungită și există semnale că Guvernul nu va face asta, punctul de amendă va crește de la 165 de lei, cât este în prezent, la 202,5 lei.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Acum, dacă un șofer nu are centură, riscă între 2 și 3 puncte de amendă, de la 330 la 495 de lei. De la anul, ar urma să plătească între 405 și 607,5 lei.
Dacă o persoană stă pe telefon la volan, riscă acum între 6 și 8 puncte amendă, de la 990 la 1.325 lei. De la 1 ianuarie, ar putea plăti între 1.215 și 1.620 lei.
ITP-ul expirat îi poate aduce acum unui șofer între 9 și 20 de puncte de amendă, adică între 1.485 și 3.300 lei. Pentru același lucru, de la 1 ianuarie riscă o amendă între 1.822,5 și 4.050 lei.
Creșterea punctului de amendă este legată de valoarea salariului minim brut în plată, care va fi majorată de la 1 ianuarie, de la 3.700 de lei la 4.050 de lei lunar.
Majorarea este de 9,46% şi de ea vor beneficia peste 1,8 milioane de salariaţi din România.
Angajații, fie de la privat fie de la stat, plătiți cu salariul minim pe economie, vor beneficia de cel mult 200 de lei net în plus și vor avea un venit lunar de 2.575 de lei. Punctul de amendă reprezintă 5% din salariul minim brut pe țară, potrivit legii.
Guvernul poate decide plafonarea valorii punctului, dar în discuțiile din ultimele zile referitoare la „ordonanța trenuleț”, această măsură nu a fost luată în calcul.