Fiscul îl verifică pe Călin Georgescu și pe influencerii care l-au promovat pe TikTok, după ce Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a sesizat ANAF legat de aspecte fiscale privind activitatea acestor persoane, potrivit hotnews.ro.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
În răspunsul către HotNews.ro, ANAF spune că „desfășoară activitate de control în baza unor analize de risc, necesare în procesul prevenirii, combaterii şi descoperirii faptelor de evaziune și fraudă fiscală”.
ANAF a transmis că toate informațiile pe care le-a primit de la Autoritate Electorală Permanentă sunt valorificate în cadrul analizelor de risc și a verificărilor pe care angajații fiscului le fac în legătură cu fapte de evaziune și fraudă fiscală.
Numărul persoanelor implicate se modifică, potrivit ANAF, în funcție de datele pe care le obțin.
Autorităţile abilitate vor fi sesizate în legătură cu orice nereguli descoperite de Fisc
Inspectorii fiscului vor face sesizări către instituțiile abilitate să intervină, în momentul în care vor identifica nereguli.
Unii dintre influencerii sau șefii de clan, care l-au susținut pe TikTok pe Călin Georgescu, au postat imediat după anularea alegerilor videoclipuri în care anunță că sunt fie la frontiera cu Bulgaria, fie în avioane, și că pleacă definitiv din România.
Este vorba de influenceri care inițial l-au susținut, contra cost, pe Călin Georgescu, și care, ulterior, după desecretizarea documentelor oficiale ale CSAT s-au dezis de candidatul Călin Georgescu. Sumele respective ar putea fi dovezi, potrivit şefului AEP, Toni Greblă, citat de hotnews.ro.
„Acele sume trebuie comunicate şi ANAF, astfel încât numai ANAF are competenţa să verifice dacă aceştia au fost plătiţi pentru publicitate politică, de cine anume au fost plătiţi. Şi apoi, sigur, se face ancheta respectivă pentru a vedea ce legătură de cauzalitate este între cel care a plătit campania electorală în mediul online şi un candidat, un anume candidat la alegerile pentru preşedintele României”, a mai spus şeful AEP.