spot_img
joi, noiembrie 21, 2024
HomeNaționalDoi ieșeni au schimbat o clauză abuzivă a Vodafone din contractele a...

Doi ieșeni au schimbat o clauză abuzivă a Vodafone din contractele a 2,9 milioane de români

Pe 20 octombrie 2023, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Nord-Est, cu sediul la Iași, a învins gigantul Vodafone într-un proces pe care îl intentase, cu zece luni mai devreme, la Tribunalul București.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În acțiune, Comisariatul relata faptul că, la finalul lui 2022, fusese sesizat de două persoane fizice legat de faptul că acestea considerau drept abuzivă și disproporționată o clauză inclusă de operatorul de telefonie mobilă în contractele pe care le semnaseră cu acesta. Clauza era următoarea: „în cazul nerespectării termenului de plata, se aplică penalităţi de întârziere de 0.5%/zi de întârziere din suma scadentă neachitată, cu titlu de daune moratorii, până la plata întregii sume scadente”.

După o analiză de câteva luni, Comisariatul a dat dreptate petenților și a cerut Tribunalului București să oblige Vodafone la eliminarea clauzelor contractuale abuzive, să aplice firmei o sancţiune contravenţională în cuantumul ei maxim legal prevăzut de lege și să modifice contractele aflate în curs de executare, prin eliminarea clauzelor respective.

De 27 de ori mai mare decât a stabilit BNR

În motivarea cererii, inspectorii din Iași au argumentat, în primul rând, faptul că această clauză nu a fost negociată direct cu consumatorul, fiind inserată în contracte de adeziune și „este contrară bunei-credinţe, deoarece a fost stabilită exclusiv în favoarea operatorului economic”.

Astfel, în ipoteza similar a întârzierii în îndeplinirea obligaţiilor asumate de Vodafone, nu s-au prevăzut penalităţi în cuantum de 0.5%/zi pe care să le suporte această firmă, ceea ce „creează un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor în detrimentul consumatorului”.

În al doilea rând, Comisariatul din Iași a observat faptul că nivelul penalităţii de întârziere raportat la un an de zile este de 182,5% pe an, în condiţiile în care rata dobânzii legale penalizatoare la data sesizării (9 noiembrie 2022) fusese stabilită de Banca Națională a României la nivelul de 6.75%/an. „Se poate constata că penalitatea impusă este de 27 de ori mai mare decât dobânda legală rezultând o disproporție vădită cu orice prejudiciu care ar putea în mod rezonabil presupus”, a fost concluzia Comisariatului.

Continuarea în ReporterIS.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
nori împrăștiați
-1.7 ° C
-1.2 °
-1.7 °
72 %
2.7kmh
37 %
joi
-0 °
vin
4 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
3 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...