Transfăgărășanul se va deschide în luna mai, pentru prima dată de la darea în folosință a acestui drum, informează Argesulonline.ro.
Muncitorii de la Secția de Drumuri Naționale Pitești au început lucrările de deszăpezire a DN 7C Transfăgărășan.
Lucrările au început cu vreo 3-4 săptămâni mai devreme decât în anii precedenți. În plus, stratul de zăpadă nu mai are grosimea de acum câțiva ani.
Avem de așteptat până când vom putea lucra în siguranță
„Vestea bună este că în acest an avem parte de cantitate de zăpadă mai mică față de alți ani. Vom putea începe deszăpezirea mai devreme și să deschidem drumul poate chiar în cursul lunii mai. (E vorba, firește, de secțiunea Piscu Negru-Bâlea Cascadă, închisă în sezonul rece – n.r.).
Vestea proastă este că, din cauza temperaturilor deosebit de ridicate, pericolul de avalanșă este foarte de mare. Așa că mai avem de așteptat până când vom putea lucra în siguranță, mai ales în partea superioară a drumului, în zona Bâlea Lac”, au transmis cei de la DRDP Brașov.
Potrivit Argesulonline.ro, date fiind condițiile meteo, e foarte probabil ca 2024 să fie primul an în care DN 7C Transfăgărășan se va deschide în luna mai. În precedenții trei ani, Transfăgărășanul se deschisese în a doua jumătate a lunii iunie.
Transfăgărășanul se va deschide în luna mai
DN7C (Transfăgărășanul) traversează pe o lungime de 151 km, pe axa nord-sud, Munții Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România, ce face parte din Carpații Meridionali, potrivit site-ului muntii-fagaras.ro.
Transfăgărășanul este un drum național spectaculos, ce leagă regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania, construit între anii 1970 – 1974.
El începe în comuna Bascov, județul Argeș (lângă orașul Pitești) și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara, porțiunea de la barajul Vidraru până la Cârțișoara traversând un teren montan la altitudini mari, pe o lungime de aproximativ 91 km.