Sute de apeluri la 112, care semnalau urgenţe în principalele destinaţii de vacanţă din ţară, au fost preluate în această vară. La nivel naţional, operatorii STS au preluat şi procesat peste trei milioane de apeluri, potrivit Digi24.
Conform Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, de la începutul lunii iunie şi până la finalul lunii august, 743 de apeluri au anunţat situaţii de urgenţă în care au fost implicate persoane aflate în zone montane.
„13 apeluri s-au referit la căderi de la înălţime, 193 de apeluri semnalau persoane rătăcite. Operatorii STS au alertat agenţiile specializate de intervenţie ce au competenţă în soluţionarea acestor urgenţe: Salvamont, Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie şi Jandarmerie”, se precizează într-un comunicat al STS.
Aproape 60% (439 de apeluri) dintre cele 743 de apeluri care anunţau turişti aflaţi în pericol în zonele montane au avut localizare avansată AML (Advanced Mobile Location), iar echipajele de intervenţie au putut ajunge cu precizie la faţa locului.
O parte dintre acestea au fost preluate prin aplicaţia mobilă Apel 112, dezvoltată de STS, care permite localizarea apelului la 112. Aplicaţia este gratuită şi disponibilă în Google Play şi App Store. Totodată, pe parcursul acestei veri, la nivelul Centrului unic pentru apeluri de urgenţă 112 Constanţa au fost preluate 231 de apeluri prin care s-a solicitat intervenţia echipajelor de urgenţă pentru persoane aflate în pericol de înec în zona litorală a Mării Negre. Cele mai multe dintre acestea au vizat incidente în staţiunea Mamaia.
„La nivel naţional, din 1 iunie şi până în 31 august 2023, operatorii STS au preluat şi procesat 3.014.806 apeluri dintre care 1.546.162 (51,29%) au reprezentat cazuri de urgenţă. Din cele trei luni de vară, cea mai încărcată zi la 112 a fost 23 iunie, când operatorii STS au preluat în medie 23 de apeluri pe minut”, arată STS.