spot_img
joi, noiembrie 21, 2024
HomeNaționalVară de foc pentru salvatori. Peste trei milioane de oameni au cerut...

Vară de foc pentru salvatori. Peste trei milioane de oameni au cerut ajutor la 112

Sute de apeluri la 112, care semnalau urgenţe în principalele destinaţii de vacanţă din ţară, au fost preluate în această vară. La nivel naţional, operatorii STS au preluat şi procesat peste trei milioane de apeluri, potrivit Digi24.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Conform Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, de la începutul lunii iunie şi până la finalul lunii august, 743 de apeluri au anunţat situaţii de urgenţă în care au fost implicate persoane aflate în zone montane.

„13 apeluri s-au referit la căderi de la înălţime, 193 de apeluri semnalau persoane rătăcite. Operatorii STS au alertat agenţiile specializate de intervenţie ce au competenţă în soluţionarea acestor urgenţe: Salvamont, Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie şi Jandarmerie”, se precizează într-un comunicat al STS.

Aproape 60% (439 de apeluri) dintre cele 743 de apeluri care anunţau turişti aflaţi în pericol în zonele montane au avut localizare avansată AML (Advanced Mobile Location), iar echipajele de intervenţie au putut ajunge cu precizie la faţa locului.

O parte dintre acestea au fost preluate prin aplicaţia mobilă Apel 112, dezvoltată de STS, care permite localizarea apelului la 112. Aplicaţia este gratuită şi disponibilă în Google Play şi App Store. Totodată, pe parcursul acestei veri, la nivelul Centrului unic pentru apeluri de urgenţă 112 Constanţa au fost preluate 231 de apeluri prin care s-a solicitat intervenţia echipajelor de urgenţă pentru persoane aflate în pericol de înec în zona litorală a Mării Negre. Cele mai multe dintre acestea au vizat incidente în staţiunea Mamaia.

„La nivel naţional, din 1 iunie şi până în 31 august 2023, operatorii STS au preluat şi procesat 3.014.806 apeluri dintre care 1.546.162 (51,29%) au reprezentat cazuri de urgenţă. Din cele trei luni de vară, cea mai încărcată zi la 112 a fost 23 iunie, când operatorii STS au preluat în medie 23 de apeluri pe minut”, arată STS.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
-2.8 ° C
-1.2 °
-2.8 °
75 %
2.2kmh
5 %
joi
-3 °
vin
4 °
sâm
1 °
Dum
2 °
lun
4 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...