PNL a plătit anul trecut aproape 40 de milioane de lei (8 milioane de euro) pentru promovarea în presă și propagandă. Cu 18 milioane de lei mai mult decât în 2021, potrivit Autorității Electorale Permanente (AEP), instituția care controlează finanțele partidelor.
PNL se apropie de PSD în privința cheltuielilor cu „presa și propagandă”, conform informațiilor analizate de Libertatea din baza de date a AEP, iar în primele trei luni din 2023, suma cheltuită de liberali este aproape egală cu cea a social-democraților.
- 11.245.541 de lei – PNL în perioada ianuarie – martie
- 2023 12.790.649 de lei – PSD în perioada ianuarie – martie 2023
Dacă la PSD, datorită bugetului mai mare, suma plătită pentru „presă și propagandă” este de circa 50%, la PNL, ea ajunge la 70%. Sumele vărsate de liberali au fost direcționate către mai multe site-uri, prin intermediul unor firme de publicitate.
Ca și în cazul PSD, majoritatea sumelor merg către site-urile televiziunilor, pentru că în 2021-2023, partidele au interdicție în a încheia contracte cu televiziunile, dar pot avea cu site-urile acestora.
Site-uri precum digi24.ro, romaniatv.net, antena3.ro sau b1tv.ro au avut contracte cu partidul prin intermediul agențiilor de publicitate în 2022, conform unor surse confidențiale din conducerea PNL. Oficial, conducerea liberalilor refuză să comunice explicit cine au fost beneficiarii contractelor.