Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a cumpărat în ultima săptămână 300 de coșuri cu produse de lux, pentru a le dărui de Paște: vinuri franțuzești, ciocolată, foie gras.
Cadourile comandate de ASF, instituția responsabilă de piața asigurărilor din România, au costat aproape 30.000 de lei. Banii au ajuns la o firmă care are an de an contracte publice cu doar două instituții, ambele cu bugete generoase.
Europa Liberă a analizat și alte achiziții făcute de Paște cu bani de la buget, într-o perioadă în care discuțiile din spațiul public sunt mai degrabă despre reducerea cheltuielilor.
Dacă târgurile, cadourile și felicitările erau ceva obișnuit de Crăciun, de câțiva ani, și Paștele a devenit o sărbătoare profitabilă. Nu doar pentru firmele care vând diverse sau oferă servicii, ci și pentru aleșii locali care mai adaugă puțin capital electoral pe bani publici.
Anul acesta, mai multe municipii, inclusiv Capitala București, au organizat târguri de Paște. Alte instituții publice și primării au cumpărat cadouri și felicitări, pe hârtie sau televizate. Unele chiar organizează spectacole în zilele de sărbătoare.
Continuarea în Romania.europalibera.org