Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat introducerea unei strategii prin care agenţii economici pot cere să fie controlaţi de comisarii instituţiei, iar dacă vor găsi nereguli, aceştia nu vor fi sancţionaţi, ci au un termen să remedieze deficienţele constatate, transmite News.ro.
ANPC a precizat că procedura trebuie să urmeze câteva etape. Astfel, mai întâi agenţii economici trebuie să depună o cerere către comisariatul regional pentru protecţia consumatorului pe raza căruia are sediul social al companiei. Această cerere trebuie să conţină datele de identificare ale operatorului economic: denumirea, adresa sediului social şi a tuturor punctelor de lucru (inclusiv a depozitelor), specificul activităţii prestate. Apoi, comisariatele regionale care primesc cererea vor comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus solicitarea şi, în măsura în care este finalizată, şi fişa de control care va conţine obiectivele acţiunii de verificare.
Set de măsuri de remediere pentru agenții economici
“În urma acestei acţiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancţionat, în cazul în care comisarii vor constatata neconformităţi, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuţie, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC.
După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficienţelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor. Pentru că instituţia noastră nu poate promova acţiunile unui operator economic sau a altuia, pentru a nu fi acuzată de părtinire, în aceste cazuri, va face publice datele şi imaginile de dinainte şi de după control, precizând că, din punctul de vedere al ANPC, condiţiile de lucru ale operatorului respectiv au fost aduse la normalitate, conform legislaţiei în vigoare, în domeniu”, au explicat reprezentanții ANPC, potrivit sursei citate.