Constructori din România, Ucraina și Turcia au depus 23 de oferte pentru execuția celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău-Pașcani, investiție de aproape 6 miliarde lei finanțată prin PNRR. Autostrada Bacău-Pașcani, ultima secțiune a Autostrăzii Moldovei A 7, ar urma să aibă o lungime de 77 de kilometri, iar termenul de execuție este de 30 de luni. Pe secțiunea Bacău-Pașcani, la intersecția cu viitoarea Autostradă a Unirii A8, este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile.
Pentru Lotul 1 (Săucești-Trifești), care are o lungime de 30,3 km și o valoare de construcție estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 7 constructori și asocieri din Romania, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 2 (Trifești-Gherăești) -cu o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA)- au depus oferte 8 constructori și asocieri din România, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 3 (Mircești -Pașcani)- cu o lungime de 28.09 km și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA)- au depus oferte 8 constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina. Construcția acestei autostrăzi este finanțată prin PNRR și are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA). Perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.”
Azi vor fi anunțate firmele candidate pentru secțiunea Focșani-Bacău (96 km.)
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut conducerii CNAIR să finalizeze evaluarea ofertelor până la sfârșitul anului.