spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeNaționalCompania de Drumuri vrea să semneze cu un constructor italian primul contract...

Compania de Drumuri vrea să semneze cu un constructor italian primul contract scos la licitație pentru Autostrada Moldovei

Compania de Drumuri a anunţat, joi, că primul contract scos la licitație de pe viitoarea autostradă a Moldovei A7 va fi semnat cu italienii de la Impresa Pizarotti, după ce singura contestație depusă a fost respinsă de CNSC. Aceeaşi firmă a lucrat în perioada 2014 – 2021 la 17 km pe A10 Sebeș – Alba Iulia.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

„Joi, 26.05.2022, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația formulată de către Nurol Insaat ve Ticaret AS împotriva rezultatului procedurii comunicat de CNAIR SA, în data de 18.04.2022, operatorilor economici participanți la procedura de atribuire a contractului de achiziție pentru execuția lucrărilor de construcție a lotului 1, Ploiești – Buzău”, anunță CNAIR.

Astfel, CNAIR anunță că „va iniția procedurile pentru semnarea contractului” pentru execuția primilor 21 de km ai autostrăzii A7* spre Moldova, de la Ploiești (Dumbrava) la Mizil cu Asocierea Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management SRL.

Oferta câștigătoare este în valoare de 1.468.550.055,22 Lei fără TVA, cu un termen de execuție de 20 de luni și o perioadă de garanție de 10 ani. Asocierea italo-română a fost declarată câștigătoare în urmă cu o lună, după ce inițial fusese calificat câștigător un alt ofertant, ulterior descalificat.
Lungimea acestui lot este de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m.

Impresa Pizzarotti a mai construit și alte tronsoane de autostradă în România, precum A10 Sebeș – Alba Iulia Nord (17 km – 2014-2021) sau A3 București – Moara Vlăsiei (13 km – 2007-2012).

A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, dar care deja acumulează întârzieri

Potrivit HotNews, autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase treptat la licitația de execuție loturile începând dinspre Ploiești.

Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021, când la conducerea Transporturilor era Cătălin Drulă, iar depunerea ofertelor – 39 la număr – s-a făcut în luna septembrie.

A fost nevoie să treacă cinci luni de evaluări ca autoritățile de la Drumuri să stabilească cine sunt câștigătorii pe cele trei loturi de la Ploiești la Buzău. Abia în luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani, iar pe 10 mai au fost depuse în total 28 de oferte pentru cele patru loturi (82 km) de la Buzău la Focșani.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
ninsoare ușoară
1.1 ° C
1.6 °
-0 °
71 %
0.9kmh
100 %
vin
3 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...