Compania de Drumuri a anunţat, joi, că primul contract scos la licitație de pe viitoarea autostradă a Moldovei A7 va fi semnat cu italienii de la Impresa Pizarotti, după ce singura contestație depusă a fost respinsă de CNSC. Aceeaşi firmă a lucrat în perioada 2014 – 2021 la 17 km pe A10 Sebeș – Alba Iulia.
„Joi, 26.05.2022, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația formulată de către Nurol Insaat ve Ticaret AS împotriva rezultatului procedurii comunicat de CNAIR SA, în data de 18.04.2022, operatorilor economici participanți la procedura de atribuire a contractului de achiziție pentru execuția lucrărilor de construcție a lotului 1, Ploiești – Buzău”, anunță CNAIR.
Astfel, CNAIR anunță că „va iniția procedurile pentru semnarea contractului” pentru execuția primilor 21 de km ai autostrăzii A7* spre Moldova, de la Ploiești (Dumbrava) la Mizil cu Asocierea Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. – Pizzarotti S.A. – Retter Project Management SRL.
Impresa Pizzarotti a mai construit și alte tronsoane de autostradă în România, precum A10 Sebeș – Alba Iulia Nord (17 km – 2014-2021) sau A3 București – Moara Vlăsiei (13 km – 2007-2012).
A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, dar care deja acumulează întârzieri
Potrivit HotNews, autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase treptat la licitația de execuție loturile începând dinspre Ploiești.
Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021, când la conducerea Transporturilor era Cătălin Drulă, iar depunerea ofertelor – 39 la număr – s-a făcut în luna septembrie.
A fost nevoie să treacă cinci luni de evaluări ca autoritățile de la Drumuri să stabilească cine sunt câștigătorii pe cele trei loturi de la Ploiești la Buzău. Abia în luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani, iar pe 10 mai au fost depuse în total 28 de oferte pentru cele patru loturi (82 km) de la Buzău la Focșani.