spot_img
miercuri, aprilie 16, 2025
AcasăNaționalProtecţia Consumatorilor înființează un Comandament pentru Energie

Protecţia Consumatorilor înființează un Comandament pentru Energie

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunță că înființează Comandamentul pentru Energie, prin care va verifica reclamațiile cetățenilor care susțin că furnizorii le-au emis facturi incorecte, fără a include măsurile de plafonare și compensare, sau cu consum mai mare.

Această structură special creată va reuni comisari din toată țara, alcătuindu-se echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamații din partea cetățenilor este mai mare, pentru a putea efectua verificările necesare cu celeritate.

De asemenea, existența Comandamentului, aflat sub directa coordonare a președintelui ANPC, Mihai Culeafă, și a directorului general, Paul Anghel, va gestiona rapid volumul de informații sosit de pe întreg teritoriul țării, în urma controalelor, și va asigura colaborarea cu alte instituții ale statului abilitate în soluționarea problemelor evidențiate de control, atunci când acestea exced competențele ANPC, arată instituția.

Comandamentul pentru Energie își va menține valabiitatea până la 31 martie 2022, termenul până la care acționează Legea 259/2021 ce prevede plafonarea și compensarea facturilor la energie.

ANPC le reamintește consumatorilor care sunt pașii pe care aceștia trebuie să îi urmeze atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă:

– să verifice dacă valoarea consumului cuprinsă în factură este în limitele celei prevăzute în contract

– să verifice dacă prețul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maximum 0,525 lei/kWh, la energie electrică și 0,25 lei/kWh, la gaze naturale, astfel încât, prețul total, cu toate taxele incluse să nu depășească 1 leu/kWh, la energie electrică și 0,37 lei/kWh, la gaze naturale

– să existe rubrica de preț compensat/pafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie, de după 1 noiembrie 2021.

În cazul în care consumatorii constatată că cel puțin una dintre aceste situații este reală în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să se adreseze furnizorului de energie respectiv, pentru clarificări.

Dacă acest demers nu se soluționează favorabil, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro). Aceasta trebuie să fie însoțită de o copie a facturii, precum și de o copie a răspunsului furnizorului, în urma sesizării realizate de către consumator.

Pentru reclamații, consumatorii sunt invitați să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro .

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer senin
18.9 ° C
19.6 °
18.9 °
53 %
2.2kmh
4 %
mie
19 °
J
21 °
vin
21 °
S
20 °
D
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Așa se procedează zilele astea, dacă uiți ceva de pe listă, ai și unde parca când te întorci și cărucior de cumpărături la îndemână.

EDITORIAL

Rândurile de față nu se doresc a fi destinate nici academicienilor și nici proștilor. Sunt pentru oamenii normali care n-au trecut ca gâsca prin...

EPIGRAMA ZILEI

Berbecuț Bârsan, ce ești năzdrăvan, Doar tu ne-ai băgat, adânc în rahat Deși ai primit, lucrări, înmiit De la noi, șira de paie și oloiul din tigaie...  - Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...