Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) anunță că înființează Comandamentul pentru Energie, prin care va verifica reclamațiile cetățenilor care susțin că furnizorii le-au emis facturi incorecte, fără a include măsurile de plafonare și compensare, sau cu consum mai mare.
Această structură special creată va reuni comisari din toată țara, alcătuindu-se echipe de control suplimentare în zonele în care numărul de reclamații din partea cetățenilor este mai mare, pentru a putea efectua verificările necesare cu celeritate.
De asemenea, existența Comandamentului, aflat sub directa coordonare a președintelui ANPC, Mihai Culeafă, și a directorului general, Paul Anghel, va gestiona rapid volumul de informații sosit de pe întreg teritoriul țării, în urma controalelor, și va asigura colaborarea cu alte instituții ale statului abilitate în soluționarea problemelor evidențiate de control, atunci când acestea exced competențele ANPC, arată instituția.
Comandamentul pentru Energie își va menține valabiitatea până la 31 martie 2022, termenul până la care acționează Legea 259/2021 ce prevede plafonarea și compensarea facturilor la energie.
ANPC le reamintește consumatorilor care sunt pașii pe care aceștia trebuie să îi urmeze atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă:
– să verifice dacă valoarea consumului cuprinsă în factură este în limitele celei prevăzute în contract
– să verifice dacă prețul unitar pentru consumul măsurat după data de 1 noiembrie 2021 este de maximum 0,525 lei/kWh, la energie electrică și 0,25 lei/kWh, la gaze naturale, astfel încât, prețul total, cu toate taxele incluse să nu depășească 1 leu/kWh, la energie electrică și 0,37 lei/kWh, la gaze naturale
– să existe rubrica de preț compensat/pafonat pe factura corespunzătoare consumului de energie, de după 1 noiembrie 2021.
În cazul în care consumatorii constatată că cel puțin una dintre aceste situații este reală în cazul facturilor pe care le-au primit, trebuie să se adreseze furnizorului de energie respectiv, pentru clarificări.
Dacă acest demers nu se soluționează favorabil, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro). Aceasta trebuie să fie însoțită de o copie a facturii, precum și de o copie a răspunsului furnizorului, în urma sesizării realizate de către consumator.
Pentru reclamații, consumatorii sunt invitați să apeleze numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro .