Calea ferată Făurei – Buzău a fost reabilitată în 2021, pe când ministrul transporturilor era Cătălin Drulă. Licitația a fost lansată în martie 2021, iar lucrările au fost terminate în decembrie 2021 și au scăzut timpul de călătorie între Făurei și Buzău cu o oră, viteza trenurilor a crescut de la 30 km/h la 120 km/h. Costurile au fost suportate din bugetul național.
Cum trebuia reabilitat și celălalt fir ai căii ferate, de la Buzău la Făurei, a fost prins în investiții la ministerul transporturilor condus acum de pesedistul Sorin Grindeanu, pentru ca trenurile să nu folosească doar un singur fir, reducând astfel masiv capacitatea de transport.
Supriza este că planul ministerului listează costurile pentru reabilitarea celuilalt sens între Buzău și Făurei la 200 de milioane de euro. Nimeni nu explică diferența uriașă de preț, linia fiind practic la fel de degradată pe ambele sensuri.
„E de neînțeles de ce a costat un sens 12 milioane în 2021 și celălalt 200 de milioane în 2022 – singura explicație ține de schimbarea guvernului care a dus la schimbare de perspectivă și în CFR. Cineva ori vrea să fure niște bani ori face niște calcule eronate astfel încât lucrările de întreținere să iasă prost la indicatorii de eficiență versus resurse investite”, se arată într-o analiză a USR care monitorizează implementarea PNRR în România.