„Licitația pentru primul tronson din A7, cei 63 de km dintre Autostrada A3 (Dumbrava) și Buzău, a fost trimisă la ANAP”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Odată validată de către ANAP, licitația va fi publicată pentru depunerea ofertelor pentru execuția directă a autostrăzii, a cărei proiectare a fost deja realizată, termenul de execuție fiind de 20 de luni. „Subliniez că licitația este pentru EXECUȚIA LUCRĂRILOR adică efectiv construire. Proiectul tehnic de execuție este deja făcut și parte din documentație. Asta înseamnă că imediat după semnarea contractului, constructorul va putea intra în teren”, anunță Drulă.
Potrivit acestuia, tronsonul A7 Ploiești (Dumbrava) – Buzău va fi împărțit în trei loturi:
1) Nod Dumbrava pe A3 București – Ploiești -> Mizil: 21km
2) Mizil – Pietroasele: 28,35km
3) Pietroasele – Buzău: 13,90km
„A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320km de la Pașcani pâna la autostrada A3 București-Ploiești (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focșani și Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. Ne propunem ca până la sfârșitul verii să scoatem la licitație sectorul Buzău-Focșani, iar până la sfârșitul anului Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani”, a mai spus Drulă.
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Aceasta va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație. E85 este cel mai periculos drum național din România.