Puțin peste 100 de km din „Autostrada Unirii” A8, de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni, vor fi analizați pentru revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic de execuție. Licitația a fost lansată de CNAIR pentru minim 62 de milioane de lei cu un termen de execuție de 38 de luni. Odată finalizată această etapă, proiectul va putea fi scos direct la execuție cu toate detaliile puse la punct. De remarcat că în varianta originală a SF-ului pe acest tronson erau gândite nu mai puțin de 6 tuneluri forate cu o lungime totală de circa 10 km.
Data limită pentru depunerea ofertelor este 23 octombrie 2020.
Autostrada Târgu Neamț – Iași -Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș – Tg.Neamț – Iași – Ungheni ce ar urma să străbată județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km.
Sectorul Târgu Neamț-Iași-Ungheni va avea o lungime de 100,14 km.
Prestatorul va identifica două variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabilitate elaborat în 2011 revizuită.
Punctul de începere al proiectului se păstrează, astfel încât să fie asigurată conexiunea cu tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț, de asemenea punctul de sfârșit al proiectului se păstrează pentru a asigura conexiunea cu Podul peste râul Prut, la Ungheni;
„Dezvoltarea variantelor de traseu se va face înspre nord de DN 28 și se va urmării o diminuare a costurilor cu construcția obiectivului, față de valorile esimate la nivelul anului 2011, prin reanalizarea criteriilor de proiectare, a soluțiilor tehnice de execuție, modificarea liniei roșii a proiectului”, conform Caietului de Sarcini.
Traseul actual al tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțit în 4 sectoare, după cum urmează
• SECTORUL nr.1 – Km 0-km 32 , respectiv Târgu Neamț-Târgu Frumos ;
• SECTORUL nr.2 – Km 32-km 61, respectiv Târgu Frumos- DN 28( zona Lețcani);
• SECTORUL nr.3 – Km 61-km 78, respectiv DN 28( zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași);
• SECTORUL nr.4 – Km 78- km 100, 14 (sfârșitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești)
Conform documentației scoasă la licitație, se va studia asigurarea legăturii cu Aeroportul Iași și viitorul Spital Regional din Iași.
„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, se arată în documentație.