Rezultatele finale la examenul de Evaluare Naţională 2018 vor fi afişate, sâmbătă, 23 iunie, la centrele de examen şi vor fi făcute public pe evaluare.edu.ro. Aproape 24.000 de elevi au depus contestaţii la probele de la evaluarea naţională, dintre care peste 3.000 au fost înregistrate în Capitală. Calendar Admitere Liceu 2018: înscrierile încep în 29 iunie, iar în 9 iulie are loc repartizarea computerizată.
Rezultatele examenului de Evaluare Naţională 2018 vor fi făcute publice pe 23 iunie pe site-ul evaluare.edu.ro şi afisate la centrele de examen. Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale, au fost înregistrate 23.761 de contestaţii, depuse de către elevi în cursul zilei de marţi, după afişarea rezultatelor la Evaluarea Naţională.
Din acest număr, 12.372 de absolvenţi ai clasei a 8-a au contestat notele la Limba şi Literatura Română, 10.958 au fost nemulţumiţi de rezultatele de la Matematică, iar 431 au contestat rezultatele probei de limba maternă.
Conform Ministerului Educaţiei Naţionale situaţia statistică generală relevă că din cei 142.847 de candidaţi prezenţi, un număr de 104.972 de elevi a obţinut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci) la examenul de evaluare naţională din acest an. Acestă valoare reprezintă un procent de 73,5% din totalul candidaţilor prezenţi la toatele probele Evaluării Naţionale.
La proba de Limba şi literatura română au obţinut note peste 5 – 118.969 de candidaţi (83%), în timp ce 2.089 de elevi au fost notaţi cu 10. La proba de Matematică 87.577 de candidaţi (61,3%) au note peste 5, iar 1.903 elevi au obţinut nota 10.
Peste 150.000 de elevi s-au înscris în 2018 examenul de Evaluare Naţională.
Media generală obţinută în cadrul Evaluării Naţionale are o pondere de 80% în calculul mediei pe baza căreia se realizează admiterea în clasa a IX-a.
14-15 mai: Înscrierea pentru probele de aptitudini sau pentru examenele de limba străină sau maternă
16-18 mai: Desfăşurarea probelor de aptitudini, de limba străină sau maternă
22-25 mai: Afişarea rezultatelor şi depunerea de contestaţii, acolo unde metodologia permite