Un nou tip de scheme pentru compromiterea conturilor de pe reţelele sociale, prin cereri de furnizare a codurilor de autentificare multifactorială (MFA/2FA), circulă pe internet.
Principalele recomandări pe care echipa DNSC le oferă în astfel de cazuri se referă în primul rând la prevenție. De fiecare dată când întâlniți astfel de situații, verificați permanent sursa și legitimitatea informațiilor, chiar dacă acestea vin de la un contact de încredere! Dacă este un prieten sau o cunoștință care vă cere un astfel de cod, contactați-l pe un canal de comunicare alternativ, pentru că sigur i-a fost compromis contul, iar atacatorii îl folosesc pentru propagarea tentativei de phishing.
Dacă ați căzut în capcană și ați pierdut accesul la cont, contactați centrul de ajutor pentru a efectua pașii necesari recuperării contului. Va trebui să faceți dovada că dvs. sunteți titularul contului, care presupune furnizarea unor informații cu caracter personal, iar acest proces poate fi uneori de durată. Echipați-vă cu răbdare și oferiți informațiile solicitate de furnizorul serviciului, pentru a vă recupera accesul la cont.