spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocal BTS-a pus degetul pe rană - „Calitatea serviciilor medicale lasă de dorit!”

S-a pus degetul pe rană – „Calitatea serviciilor medicale lasă de dorit!”

Prefectul județului, Sorin Cornilă, a cerut conducerilor Casei Asigurărilor de Sănătate și Direcției de Sănătate Publică (DSP) să facă ordine în sistemul sanitar. Intervenția a avut loc astăzi, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural, în contextul situațiilor înregistrate în ultima perioadă la Spitalul Județean de Urgență „Mavromati”.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Discuțiile au pornit după ce directorul general al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS), Alina Mustiață, a prezentat o informare privind contractele de servicii medicale în județ, situație din care a reieșit faptul că există bani suficienți pentru finanțarea tuturor programelor și a serviciilor de asistență medicală.

„Calitatea serviciilor medicale nu prea este mulțumitoare”

În acest context, prefectul Sorin Cornilă a ținut să puncteze că există însă un dezechilibru între sumele asigurate și calitatea serviciilor.

„Din păcate, calitatea serviciilor medicale nu prea este mulțumitoare… Nu vreau să generalizez, dar în mare parte serviciile medicale nu prea sunt mulțumitoare în comparație cu sumele pe care le gestionează Casa de Asigurări de Sănătate, pe partea medicală. De ce se întâmplă lucrul ăsta? Din câte mi-ați spus, aveți fonduri, actualizări, sume, buget pentru toate serviciile medicale, din toate zonele, de la stomatologie până la spitalele din Botoșani. Dar calitatea serviciilor medicale lasă de dorit”, a punctat prefectul Cornilă.

„Nu avem neapărat o problemă de finanțare, ci o problemă de comunicare cu pacientul”

Problema a fost recunoscută și de Alina Mustiață, care a ținut să precizeze că se fac controale la furnizori și că nemulțumirile pacienților sunt legate, în mare măsură, de atitudinea cadrelor medicale din spitale.

„Noi verificăm, facem controale la toți furnizorii. Calitatea este și o problemă de sistem, de concepție și mai mult de empatie, de modul de comunicare cu pacientul. Deci, la momentul acesta nu avem neapărat o problemă de finanțare, ci o problemă de comunicare cu pacientul. Pur și simplu, a medicilor, a personalului medical…. Asta nu costă bani. Am putea foarte bine să rezolvăm problemele”, a completat Alina Mustiață.

Directorul general CAS Botoșani a mai menționat că a avut discuții trimestriale cu toți furnizorii de servicii medicale, iar pe parcursul acestor întâlniri au fost atinse de fiecare dată toate aspectele care nemulțumeau. Prefectul le-a solicitat, însă, celor din conducerile CAS și DSP să se implice în rezolvarea problemelor din sistem. „Sunteți un factor foarte important în situația și în problema asta pe care o avem. Împreună cu Direcția de Sănătate Publică să găsiți soluții pentru ceea ce se întâmplă și pentru situația în care am ajuns astăzi”, a mai spus Sorin Cornilă.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
ninsoare ușoară
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
5.7kmh
100 %
vin
1 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...