Cărțile de identitate au început să fie eliberate la aproape o lună de la depunerea cererilor și documentelor, din cauza crizei de material plastic. Costel Gabur, șeful Serviciului de Stare Civilă și Evidență a Populației din cadrul Primăriei municipiului Botoșani, spune că actele de identitate sunt tipărite, la nivel local, prin intermediul Compartimentului Județean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor care nu aparține de vreo structură locală ci este subordonat Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor.
Însă, chiar dacă se vorbește de o așa-zisă întârziere, eliberarea cărților de identitate se face în termenul prevăzut de lege. Este drept aproape de termenul maxim. „Termenul legal de eliberare a unui act de identitate este de până la 30 de zile. Termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului de evidență a persoanelor, însă noi am înștiințat deja toate instituțiile, inclusiv Instituția Prefectului, pentru ca oamenii să fie în temă”, a explicat Costel Gabur.
Potrivit acelorași surse, problema nu este doar la nivel local, aceeași situație fiind înregistrată la nivel național. Cei mai afectați sunt însă cetățenii care au pierdut documentele și sunt nevoiți să aștepte. „Noi inițial le eliberam în cinci zile de la depunerea documentelor. Apoi termenul a crescut la 10 – 12 zile, după care la 20 pentru ca acum să eliberăm noile cărți de identitate la 30 zile. Sunt convins că este vorba de o problemă temporară, situația urmând să revină la normal imediat ce se va găsi o soluție pentru realizarea tipizatelor. Cert este că această criză de plastic ne-a pus și pe noi într-o postură nu tocmai onorantă pentru că au existat situații în care persoana a fost înștiințată că documentul nou va fi gata în câteva zile, iar când a venit la ghișeu pentru a-l ridica am fost nevoiți să-l mai chemăm odată”, a adăugat Costel Gabur, șeful Serviciului de Stare Civilă și Evidență a Populației din cadrul Primăriei municipiului Botoșani.
În prezent, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Botoșani, cu sediul în Calea Națională, Nr. 91, Et. 3 (Uvertura MALL) funcționează după următorul program.
Luni: 08:00- 16;30; cu publicul: 09:00- 16:30
Marți: 08:00- 16:30; cu publicul: 09:00- 16:30
Miercuri: 08:00- 18:30; cu publicul: 10:00- 18:30
Joi: 08:00- 16:30; cu publicul: 09:00- 16:30
Vineri: 08:00- 14:00; cu publicul: 09:00- 14:00
Persoanele care doresc să obțină sau să preschimbe cărțile de identitate sunt sfătuite să se programeze online la următorul link https://mobile.primariabt.ro/AvanSisPublic/#/programari-online/add/9813
PROGRAMĂRILE SUNT INDIVIDUALE. În cazul în care se dorește programare pentru mai multe persoane (ex. soț / soție / copil), fiecare solicitant trebuie să facă programare. Înainte de completarea programării, solicitantul se va asigura că deține toate documentele necesare pentru depunerea cererii. NEPREZENTAREA la data şi ora programată sau LIPSA ACTELOR necesare (original + copie) duc la anularea programării. Programarea este gratuită şi netransmisibilă. Nu se fac programări online pentru ridicarea actelor de identitate. Nu se pot efectua programări online în ziua curentă. Nu există posibilitatea obținerii cărții de identitate în regim de urgență și nici nu există vreo taxă în acest sens. Autoritățile recomandă prezentarea la ghișeu cu 15 minute înaintea programării.
Taxele de 1 leu și 7 lei (n.r. – taxa de timbru și contravaloarea imprimatului) se pot plăti la automatele de plata (locații automate), la sediul Taxe și Impozite Locale din str. Calea Națională nr. 70 sau pe www.ghiseul.ro
Există un automat de plată la parterul Uvertura Mall din str. Calea Națională nr.91.
La nivelul județului, pe lângă municipiul Botoșani mai există alte nouă centre de eliberare a documentelor de identitate – la Dorohoi, Darabani, Săveni, Flămânzi, Ștefănești, Bucecea, Trușești, Dângeni și Răchiți.