Autoritățile locale au obținut o finanțare de peste 546 de milioane de lei pentru construirea celui de al doilea tronson al şoselei de centură a municipiului Botoșani. Bani ar urma să vină din bugetul european.
Între timp sunt parcurse etape importante pentru realizarea primului segment din acest drum, care leagă localitățile Baisa și Curtești. Potrivit primarului Cosmin Andrei, șoseaua ocolitoare este realizată în parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană” și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Avem finanțare și pentru cel de al doilea tronson, care are o lungime estimată a traseului de 12,5 kilometri, iar valoarea totală estimată este impresionantă pentru dezvoltarea comunității locale: 546,6 milioane de lei, finanțare obținută din fonduri europene pe exercițiul financiar 2021-2027.
Prima etapă este mai avansată. Primul tronson Baisa – Curtești este în etapa avizării în Comisia Tehnică și Economică la nivelul Ministerului Transporturilor, după ce s-a realizat un studiu de siguranță a traficului și a necesitat unele modificări ale proiectului. După ce se primește acest aviz, se așteaptă hotărârea de Guvern cu aprobarea indicatorilor și apoi cea de a doua hotărâre cu decizia de expropriere”, a precizat Cosmin Andrei.
Primele lucrări la centură ar putea demara la începutul anului 2024
Edilul a menționat că, dacă proiectul nu întâmpină blocaje și se respectă calendarul estimat, lucrările de execuție a primului tronson ar putea demara la începutul anului 2024.
„Dacă lucrurile merg așa cum ne dorim noi și se încadrează în calendarul estimat, putem avea la începutul anului șantier pe acest prim tronson, care are deja documentație tehnică și prin Zona Metropolitană vom organiza licitația imediat după ce primim hotărârile de Guvern”, a spus Cosmin Andrei.
Acesta a adăugat că traseul celui de al doilea tronson din cadrul centurii ocolitoare a municipiului Botoșani va fi stabilit odată cu elaborarea studiului de fezabilitate aferent.
„Primul pas spre această investiție îl reprezintă studiul de fezabilitate care studiază variantele optime pentru acest traseu. Bineînțeles, va fi de la Șoseaua Iașului până la Victoria. Acest lucru va fi stabilit de specialiști în urma realizării studiilor geo, a situației de pe teren, a condițiilor în care poate fi implementată această șosea de centură, astfel încât să avem jumătate din municipiul Botoșani cu inel ocolitor, investiție care va degreva municipiul de traficul greu și de disconfortul creat astăzi de mașinile care ajung în oraș”, a explicat primarul municipiului Botoșani.
Șoseaua de centură va avea o lungime de 10 kilometri și va cuprinde patru sensuri giratorii și două parcări extinse. Traseul va avea ca repere sensul giratoriu la intrarea din DN 29 Botoșani – Suceava, la kilometrul 7, va străbate extravilanul comunei Curtești – traseu pe care este prevăzut un al doilea sens giratoriu, va continua până la bifurcația cu drumul județean către Vorona, pe lângă Ferma de mere Curtești și va avea punctul terminus la sensul giratoriu de la Lebăda, cu ieșirea spre Iași.
Șoseaua de centură va avea legătură cu drumul E85 București – Suceava – Siret și cu drumul E58 București – Iași – Ungheni.