spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTProblemele pentru asigurații botoșăneni. CNAS le cere scuze pacienților și spune că...

Problemele pentru asigurații botoșăneni. CNAS le cere scuze pacienților și spune că sistemul informatic e „construit pe tehnologii învechite”

Problemele cu platforma informatică a asigurărilor de sănătate (PIAS) continuă. CNAS anunță miercuri că „disfuncționalitățile” din ultimele zile „nu au fost rezolvate în totalitate”.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Casa de Asigurări de Sănătate afirmă că „face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situației”, însă spune că sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite”.

„Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a înregistrat unele disfuncționalităţi care au fost investigate şi s-au luat măsuri pentru remedierea lor. Disfuncţionalităţile nu au fost rezolvate în totalitate, astfel că şi astăzi există situaţii în care la accesarea platformei de către furnizori se mai înregistrează erori de conectare. CNAS face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situației”, arată Casa Națională de Asigurări de Sănătate, într-un comunicat.

Sistem construit pe tehnologii și echipamente învechite

Sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este „subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite”, mai spun reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate, care adaugă că au „inițiat un proiect pentru redimensionarea şi retehnologizarea sistemului informatic, care va fi realizat cu fonduri din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR)”.

Sistemul de stocare și prelucrare a datelor va fi extins

Până la implementarea proiectelor de redimensionare și retehnologizare a întregii platforme informatice, „sistemul de stocare și prelucrare a datelor va fi extins astfel încât să putem îmbunătăți timpii operaţionali”, mai precizează CNAS.

Casa de Asigurări de Sănătate le recomandă furnizorilor de servicii medicale ca, „în conformitate cu prevederile legale, până la remedierea disfuncționalităților să înregistreze serviciile prestate în modul off-line. Urmează ca prin Ordin al Președintelui CNAS să fie stabilită procedura de raportare în PIAS a serviciilor acordate off-line în această perioadă, a celor acordate off-line anterior producerii disfuncționalității, care aveau termen de raportare în această perioadă, precum și a serviciilor acordate off-line în luna iunie 2023 care nu au putut fi raportate în termenul legal de 72 de ore”.

„Ne cerem scuze pacienților şi furnizorilor pentru problemele întâmpinate în accesarea sistemului informatic al asigurărilor de sănătate. Vom întreprinde toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situații. Din păcate, cu toate eforturile depuse de echipa CNAS, astfel de probleme mai pot apărea până la retehnologizarea şi redimensionarea sistemului”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
-0 ° C
-0 °
-1.1 °
83 %
2.7kmh
75 %
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
3 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...