Evaluarea Națională la clasa a II-a începe în data de 9 mai, cu proba scrisă la Limba română, potrivit calendarului oficial.
În aceeași zi este organizată și proba scrisă la Limba maternă. Proba de citit la Limba română are loc pe 10 mai, iar elevii de clasa a II-a vor susține proba la Matematică pe 11 mai.
Potrivit edupedu.ro, metodologia din 12 ianuarie 2016 este cea care stabilește cum se organizează și cum se desfășoară evaluările naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a.
Timpul de lucru pentru fiecare evaluare națională, conform metodologiei, este după cum urmează:
-
- de câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II;
- de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV;
- de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI;
Evaluările de la finalul claselor a II-a , a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Testele pentru evaluarea națională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic, document-tip elaborat de CNEE, potrivit sursei citate.
Elevii vor susţine testele în sălile de clasă în care îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit.
Structura subiectelor
La clasa a II-a, subiectele sunt structurate astfel, după cum este menționat în documentul de mai sus:
a) primul test vizează evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise;
b) al doilea test vizează evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite;
c) al treilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică.
Pentru clasa a IV-a, elevii care au urmat cursurile în limba română vor avea testele structurate astfel:
a) primul test vizează evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română;
b) al doilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică.
La clasa a VI-a, testele elaborate sunt structurate astfel:
a) primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Limbă şi comunicare”;
b) al doilea test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară “Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.
Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune; informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.
Calendarul complet al Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
Evaluarea națională de la clasa a II-a:
Limba română scris — marți, 9 mai 2023
Limba maternă scris — marți, 9 mai 2023
Limba română citit — miercuri, 10 mai 2023
Limba maternă citit — miercuri, 10 mai 2023
Matematică — joi, 11 mai 2023
Limba română pentru minoritățile naționale, scris-citit — vineri, 12 mai 2023
Evaluarea națională de la clasa a IV-a:
Limba română — marți, 16 mai 2023
Matematică — miercuri, 17 mai 2023
Limba maternă — joi, 18 mai 2023
Evaluarea națională de la clasa a VI-a:
Limbă și comunicare — miercuri, 24 mai 2023
Matematică și Științe ale naturii — joi, 25 mai 2023