O pacientă internată în Secţia Medicală a Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” a sunat la 112 din cauza unei colege de salon.
Incidentul a avut loc vineri dimineaţă, când femeia, internată de câteva zile în secţia medicală, era exasperată de colega de salon, dar mai ales de lipsa de reacţia a personalului medical. Se pare că cealaltă pacientă internată suferea şi de o serie de afecţiuni psihice. Aceasta era decompensată şi din acest motiv ţipa şi era agresivă verbal. Iniţial, colega acesteia de salon a aşteptat să intervină cineva din personalul medical, însă nimeni nu făcea nimic pentru a o calma pe pacienta agresivă. Mai mult, nici nu intrau în salon. Din acest motiv, ajunsă la capătul răbdării, pacienta a sunat la 112. „Apelanta a fost îndrumată să se adreseze personalului medical din secţie”, a precizat un dispecer din cadrul serviciului de urgenţă.
Reprezentanţii unităţii sanitare recunosc că, fiind vorba despre o unitate sanitară atât de mare, cu peste 2.500 de angajaţi, şi comportamentul unora lasă de dorit. Din acest motiv au şi fost organizate cursuri de comunicare şi acestea vor fi reluate. „Una dintre cele mai mari probleme sesizate este legată strict de partea de comunicare. Aici cred că personalul de la Spitalul Județean mai are încă mult de lucru. Aici vorbim şi de modul cum se adresează, dar și cum dă informații pacientului sau aparținătorului”, a precizat economista Doina Caba, managerul SJU „Mavromati”.
Cazuri similare în trecut
Unitatea sanitară botoşăneană nu este la prima „experienţă” de acest gen. Mai mult, a fost implicată aceeaşi secţie într-unul dintre incidente. În urmă cu mai mulţi ani, un pacient internat tot pe Secţia Medială a apelat şi el serviciul 112. Bărbatul era internat de câteva zile şi i se montase o perfuzie într-o dimineaţă.
Personalul medical de pe secţie a început să se ocupe de mai mulţi pacienţi, din alte saloane, iar când perfuzia s-a terminat la primul pacient, acesta a început să strige după una dintre asistente sau infirmiere. În zadar, însă, după mai bine de zece minute nefiind auzit de nimeni. Exasperat, bărbatul a luat telefonul mobil şi a sunat la 112.
Dispecerii au crezut, în acel moment, că era vorba despre o farsă. Bărbatul s-a recomandat, însă, foarte calm şi politicos şi le-a dat toate detaliile dispecerilor, spunând că nu vine nimeni să îi schimbe perfuzia. Într-un final, cei de la 112 au apelat pe secţie, iar personalul a venit şi i-a schimbat acestuia perfuzia.
Ajutor cerut de la distanţă
În urmă cu un an, o pacientă internată într-o zonă tampon din unitatea sanitară a sunat şi ea la 112. Exasperată de faptul că nimeni nu o băga în seamă, aceasta a ajutor prin 112 să fie dusă la toaletă.
În vârstă de 79 de ani, femeia a ajuns la spital cu o fractură gravă la nivelul unui femur. Fiind nevoie de internare, aceasta a fost spitalizată, temporar, într-un salon de pe o secţie tampon, până la sosirea rezultatului la testul Covid-19. Din cauza fracturii grave, femeia nu se putea deplasa aproape deloc. La un moment dat a simţit că are nevoie să meargă la toaletă, aşa că a strigat de mai multe ori la personalul de pe secţie, însă nu i-a venit nimeni în ajutor.
Având o problemă tot mai mare, aceasta a apelat la singura soluţie care i-a trecut prin minte. A sunat la 112 şi a cerut ajutor pentru a putea merge la toaletă. Ulterior, cadrele medicale de pe secţie au fost apelate de cei de la 112. Femeia a primit ajutor de la personalul specializat.