Botoşănenii care au ajuns la Urgenţe în cursul zilei de marţi au fost nevoiţi să se înarmeze cu foarte multă răbdare.
Deşi, prin definiţie, Unitatea de Primiri Urgenţe tratează cazurile medicale cele mai grave și urgente, pacienții care au ajuns marți au fost amânați ore bune sau, au fost cu greu tratați. Motivul a fost sistemul informatic, care nu a mai funcționat de la ora 10. “Nu putem înregistra pacienții în calculator, nu putem înregistra procedurile. Mai grav e că nu puteam trimite analizele la laborator în timp rapid și rezultatele veneau și mai greu. Deci timpi de așteptare mult mai mari. Cazurile cu adevărat grave nu au avut de suferit, dar timpii de așteptare, da”, a spus un medic din cadrul UPU-SMURD.
Potrivit conducerii unităţii sanitare problema a fost ştiută, dar nu s-a putut remedia într-un timp mai scurt. „S-au realizat niște cablări pe una dintre secţiile spitalului şi au fost o serie de disfuncţionalităţi. Suntem conştienți că sistemul informatic trebuie reformat. Acesta este şi unul dintre motivele pentru care muncim acum la proiectul de digitalizare”, a precizat ecnomista Doina Caba, managerul SJU Mavormati.
Sistemul informatic din unitatea sanitară a început să revină la normal spre după-amiază.