Din cauza aglomeraţiei de pe principalele artere de circulație, maşinile tip „şcoală” vor evita zona centrală a orașului și străzile din apropierea centrelor comerciale.
Cel puțin așa spune Gheorghe Crețu, reprezentantul filialei locale a Federației Naționale a Formatorilor Auto din România, care susține că măsura se aplică deja, nu doar în perioada sărbătorilor de iarnă, ci și în zilele obișnuite, mai ales la orele de vârf, în zonele în care există riscul de a se crea ambuteiaje. „Mulți instructori se conformează deja. Nu există niciun protocol semnat, nicio reglementare în acest sens, ci o înțelegere amiabilă între noi, cei din administrație și Poliția Rutieră”, a spus Gheorghe Crețu.
„Noi suntem pregătiți să intervenim”
De partea cealaltă, șeful Serviciului Rutier Botoșani, comisarul șef Teodor Orhei, spune că instituția pe care o conduce va înainta o solicitare municipalității pentru ca propunerea privind interdicția de a circula pe anumite străzi pentru maşinile „școală” să fie analizată în Comisia de siguranță rutieră așa încât să existe și o acoperire legală.
„Vor decide dumnealor dacă se impune această măsură temporară. Noi suntem pregătiți să intervenim. Am stabilit deja un program de patrulare pentru echipajele auto, dar și punctele critice așa încât, dacă apar ambuteiaje, agenții rutieri să intervină în cel mai scurt timp și să dirijeze traficul”, a spus comisarul șef Orhei.
Străzile orașului au devenit neîncăpătoare
Măsura privind interdicția circulația pentru maşinile „școală” pe anumite străzi a fost aplicată deja în marile oraşe din ţară, autorităţile locale încercând să găsească soluţii pentru a decongestiona traficul. Asta pentru că parcul auto a crescut foarte mult în ultimii ani, iar rețeaua stradală a rămas cam aceeași. În plus, parcările din zona unor centre comerciale se dovedesc a fi insuficiente.
Deja, străzile orașului au devenit neîncăpătoare, parcă mai mult decât de obicei. Din acest motiv, cei care ies să-și facă cumpărăturile ar trebui să se înarmeze cu multă răbdare sau să opteze pentru intervalul de înainte de închiderea magazinelor, când numărul cumpărătorilor scade. Pe principalele artere și mai ales în apropierea marilor magazine au început să se formeze coloane mari de mașini, mai ales când de iese de la serviciu.
Lipsa locurilor de parcare – o problemă critică
Dacă problema cu maşinile tip „școală” s-ar putea rezolva, iar pe bulevardul Mihai Eminescu și pe Calea Națională au fost montate acele semafoare cu buton pentru pietoni, în alte zone traficul este blocat de cei care traversează în șir indian, minute în șir. O astfel de problemă se înregistrează pe strada Sucevei, în zona Carrefour, dar și la Pod de Piatră.
Mulți șoferi spun, însă, că nu maşinile şcoală reprezintă marea problemă, ci lipsa parcărilor. Asta pentru că pe multe străzi prima bandă de circulație a fost transformată în parcări și se circulă practic pe un singur fir. În plus, există șoferi care își lasă mașinile pe avarii și blochează traficul, mai ales în intersecții.