Joi, 24 noiembrie, la Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Botoșani a avut loc Cercul pedagogic al directorilor școlilor gimnaziale din municipiul Botoșani, din prima parte a anului școlar.
Tema întâlnirii a fost „Abordarea fenomenului de bullying la nivelul școlii”. Ioana Avarvari, directorul adjunct al școlii gazde, a prezentat aspecte de ordin teoretic ale fenomenului de bullying, strategii de acțiune ale școlii, dar și exemple de bune practici în ceea ce privește prevenirea, identificarea, intervenția și raportarea cazurilor.
Invitații au fost antrenați în atelierul „Șsst! Sau de ce naiba nu e naiba”, coordonat de dr. Daniela Păduraru, care i-a fascinat pe invitați cu aspectele de ordin lingvistic ale cuvintelor, cu simboluri ascunse ale literelor ce formează cuvântări, demonstrând cum „cuvântul poate fi constructiv sau distructiv”. “Așadar, să folosim vorbe care ne încântă auzul și ne liniștesc sufletul, deoarece cuvântul are putere demiurgică”, a fost concluzia profesoarei de limba și literatura română.
Dezbateri despre bullying
La activitate a participat și Ana-Maria Loghin, inspector școlar pe management instituțional, care a evidențiat aspectele legislative în vigoare referitoare la fenomenul de bullying. Directorul Gheorghe Onofraș, responsabilul Cercului Metodic al directorilor, a provocat colegii la discuții și dezbateri pornind de la această temă, evidențiind rolul tuturor factorilor, fie că sunt elevi, cadre didactice, consilier școlar, familie, sau instituții ale statului, toți având rol în prevenirea fenomenului de bullying din școli.
Gazdele școlii, directorii Dan Crîșmariu și Ioana Avarvari, au mulțumit tuturor colegilor pentru prezență, pentru împărtășirea exemplelor de bune practici și pentru soluțiile găsite în gestionarea unor situații problemă.