Reorganizările din cadrul societății Nova Apaserv, operate anul acesta, au început să coste operatorul de apă și canal. Trecută pe funcția de director de proiect, Cristina Panait, care a deținut până la sfârșitul lunii ianuarie 2022 funcția de director executiv, a acționat în instanță societatea.
Procesul a avut numai două termene de judecată, iar după alte două amânări ale pronunțării sentinței magistrații Tribunalului Botoșani au obligat Nova Apaserv să-i plătească diferenţele salariale.
Asta pentru că venitul net obţinut ca director executiv este mai mic decât cel obţinut prin contractul individual de muncă încheiat pentru funcţia de director de proiect, iar prin contractul de mandat operatorul s-a obligat să-i plătească salariul de director executiv pe durata întregului mandat în situația în care se dispune încetarea contractului din motive neimputabile ei. Cum mandatul Cristinei Panait urma să înceteze la începutul lui 2024, Nova Apaserv va trebui să plătească diferențele salariale.
Nova Apaserv trebuie să plătească 8.000 de lei
„Obligă pârâta la plata către reclamantă a diferenţei dintre venitul net obţinut de aceasta în baza contractului de mandat director pentru funcţia de Director executiv şi venitul net obţinut prin contractul individual de muncă încheiat cu pârâta pentru funcţia de Director de proiect, pentru perioada 01.02.2022-31.01.2024”, se arată în decizia Tribunalului Botoșani de vineri, 18 noiembrie.
Ba mai mult, pentru că a refuzat să plătească aceste diferențe după negocierile care au avut loc începutul anului, când s-a trecut la noua organigramă, Nova Apaserv a fost obligată să plătească și cheltuielile de judecată, care totalizează aproape 8.000 de lei. Sentința nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.
Despăgubiri primite de director
Aceleași clauze contractuale au fost incluse și în contractele celorlalți foști directori de la Nova Apaserv, dar și în cazul actualei conduceri. Astfel, dacă actualul director general Liviu Ștefan (n.r.- numit în funcție pe baza unui contract de mandat pe patru ani) ar urma să fie destituit din cauze neimputabile lui, operatorul ar trebui să-i plătească drept despăgubiri toate drepturile salariale până la finalul mandatului, adică până în 9 decembrie 2025.
Interesant este că deși s-a invocat că noua organigramă adoptată la începutul anului 2022 (n.r. – în urma căreia Cristina Panait și-a pierdut funcția) a fost creionată pentru eficientizarea activității, de atunci și până în prezent aceasta a fost modificată de două ori în mai puțin de un an. Astfel, în ianuarie s-a renunțat la cei patru directori și s-a optat pentru o schemă de personal cu 520 de posturi, din care două contracte de mandat (un director general și un director adjunct) și alte 36 de posturi de conducere cu contracte individuale de muncă (șefi de servicii și compartimente). Doar că luna aprilie 2022 schema de personal a fost modificată.
Numărul posturilor a ajuns la 525
Astfel, numărul de posturi a crescut la 525, dar și funcțiile de conducere de rangul II sau III, adică cele de șefi de servicii, birouri și compartimente au crescut la 40. Evident, în detrimentul celor care muncesc efectiv pe teren. Acest lucru a generat o serie de nemulțumiri în cadrul societății, iar luna trecută, în octombrie, a fost adoptată o nouă structură organizatorică.
Astfel, numărul total de posturi a crescut la 573, au rămas doi directori, dar cu 9 șefi de servicii și birouri, trei șefi de departamente și alți 25 de șefuleți împrăștiați pe la toate structurile din județ, de la șef de parc auto până la șef de Compartiment mecano-energetic. Așa se face că cei care încasează îndemnizații de conducere au rămas tot 40, dar unii dintre ei au câte un singur subordonat.