Sindicatul Drumarilor „Elie Radu” solicită mai multă implicare și responsabilitate în modernizarea DN 28B, drum național care leagă municipiul Botoșani de orașul Târgu Frumos. „Lucrările de modernizare pe drumul Botoșani – Târgu Frumos au început în vara anului trecut, iar în zona Copălău a tronsonului aflat în construcție au apărut degradări în stratul de mixtură asfaltică. Deși investiția nu a fost finalizată în totalitate, iar lucrarea nu a fost încă recepționată, stratul de asfalt a început să prezinte deficiențe în unele zone. Mai exact, stratul de asfalt proaspăt <<pus în operă>> prezintă degradări majore – fisuri transversale și longitudinale și cedări de terasament. Circulația se desfășoară cu dificultate, din cauza acestor probleme, iar nervii participanților la trafic sunt întinși la maximum”, se menționează într-un comunicat de presă transmis de sindicaliști, care atrag atenția că acest drum este de o importanță majoră pentru zona Moldovei, iar „modernizarea lui trebuie realizată conform standardelor de calitate, cu respectarea normelor în domeniu”.
Drumarii susțin că nu a fost justificată schimbarea consultantului, iar reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din zona Moldovei nu au supervizat activitatea firmei și calitatea lucrărilor la care nu s-au respectat etapele tehnice și de calitate. „Nu se poate ca la o lucrare de asemenea anvergură, domnul Ovidiu Laicu, în calitate de reprezentant al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în zona Moldovei, să nu supervizeze activitatea firmei și calitatea lucrărilor la care nu s-au respectat etapele tehnice și de calitate a materialelor. Acest drum, după execuție, intră în exploatarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași. Semnalăm faptul că nu a fost justificată schimbarea consultantului (inginer rezident Iordachi Cătălin), foarte bun specialist cu experiența vastă, după ce acesta a făcut un referat de neconformitate. În locul său a fost numit Tudorache Petru, șef SDN Galați, aflat la mare distanță de lucrare. Îi solicităm domnului Ovidiu Laicu să promoveze interesele CNAIR în teritoriu”, au subliniat sindicaliștii.
Modernizarea DN 28B Botoșani – Târgu Frumos a început în primăvara anului 2020 și este realizată de asocierea Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (lider – fosta Aqua Parc SRL) – Mavgo Holding SRL- Vahostav SK – Trameco SA. Lucrările presupun modernizarea a peste 71 de kilometri, din care circa 32 de kilometri pe teritoriul județului Botoșani. Proiectul prevede o lărgire a carosabilului, lățimea totală a platformei drumului fiind de 9 metri, 99 de kilometri de șanțuri betonate și rigole carosabile, 59 de podețe noi și alte 48 reabilitate, 9 poduri, dintre care unul nou, aproape 3 kilometri de trotuare, 12 parcări, amenajări de drumuri laterale, precum și o serie de lucrări de siguranța circulației care includ parapeți metalici, indicatoare și marcaje rutiere. Lucrările ar urma să fie finalizate anul viitor, iar contractul prevede o garanție de 96 de luni, adică 8 ani, care va începe „de la momentul aprobării de către Beneficiar a Procesului Verbal de Recepție la Terminarea Lucrărilor și se termină la momentul aprobării de către Beneficiar a Procesului Verbal de Recepție Finală”.