Dacă ați cauzat deteriorarea unui produs, din greșeală, într-un magazin nu vă grăbiți să-l plătiți, deoarece este posibil ca vina să nu vă aparţină în totalitate. Astfel, potrivit standardelor pentru amplasarea mărfurilor trebuie să existe o anumită distanță dintre rafturi. Cu cât suprafața magazinului e mai mare, crește și distanța dintre rafturi.
Dacă, de exemplu, ați atins accidental o sticlă, aceasta a căzut și s-a spart, verificați dacă există bare de protecție. Legal, e musai să existe astfel de bare în raionul de băuturi, pentru a stabiliza produsele. Absența acestor bare poate duce la deterioarea produse. În acest caz, vina îi aparține lucrătorilor din magazine.
În cazul în care vi se cer daune, cereți cartea de reclamații. Descrieți acolo modul în care s-a petrecut totul. În caz contrat, puteți suna oricând la Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a vă lămuri situația.
Normele pentru distanţe:
- 1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m 2
- 1,6 m − pentru suprafețe de 100-150 m².
- 2 m − pentru suprafețe de 150 – 400 m².
- 2,5 m − pentru suprafețe de 400 m².