Conducerea Consiliului Județean (CJ) a anunțat turnarea primului strat de asfalt și pe Lotul 2 al Drumului strategic. Pri urmare, șoferii pot circula în condiții decente pe toți cei 106 kilometri cât măsoară așa-zisul drum strategic. „La sfârșitul săptămânii trecute, s-a finalizat turnarea primului strat de asfalt pe întreaga lungime a Lotului 2 din Drumul Strategic, Răuseni – Hlipiceni – Todireni – Albești – Trușești – Dîngeni – Hănești, ce se întinde pe 51 de kilometri. Pe celelalte două loturi, Șipote – Răuseni – Călărași și Mihălășeni – Dângeni (Lotul 1 – 30 de kilometri), respectiv Todireni – Lunca – Sulița – Blândești (Lotul 3 – 26 de kilometri), lucrările s-au finalizat”, se arată într-un comunicat de presă emis astăzi de reprezentanții CJ.
Practic, lucrările la Loturile 1 și 3 s-au finalizat cu un an mai devreme decât angajamentele contractuale. În schimb, pe Lotul 2, cel mai lung dintre toate și la care lucrările au început mai târziu din cauza valului de contestații, constructorii mai au de lucru la poduri, podețe, hidraulica drumului (șanțuri și rigole) și trotuare. Ultimul strat de asfalt ar urma să fie turnat anul viitor, când vor fi recepționate lucrările. Constructorul va realiza însă un marcaj provizoriu pentru perioada iernii.
Investiția vizează modernizarea a peste 106 kilometri de drum, adică aproximativ 16% din întreaga rețea de drumuri județene a Botoșaniului. Valoarea proiectului, în urma ajustării contractelor cauzată de explozia prețurilor materialelor de construcții, va fi de aproximativ 115 milioane euro. Din această sumă, aproximativ 40% va fi suportată de Consiliul Județean Botoșani.
Lucrările au debutat în primăvara anului trecut, iar pe lotul 2 în luna iunie 2021. La acea dată, 32 de kilometri erau din piatră, iar restul aveau o îmbrăcăminte asfaltică ușoară, a cărora stare era rea și mediocră. Din acest motiv a fost nevoie de modernizarea celor trei tronsoane, pe unele segmente fiind nevoie de noi soluții tehnice întrucât situația din teren era puțin diferită față de cea din studiul geo. Asta din cauza precipitațiilor și a pânzei de apă freatică. Lotul 1, în lungime de aproximativ 30 kilometri, este format din două tronsoane Șipote (jud. Iași) – Rediu – Răuseni – Călărași, respectiv Dângeni – Mihălășeni. Lucrările de modernizare au fost efectuate de asocierea dintre firmele Danlin XXL și Dragos Invest. Lotul 2, în lungime de 51,194 kilometri, este format din tronsonul Răuseni – Todireni – Albești – Trușești – Dângeni – Hănești (DJ 282) și a fost adjudecat de asocierea Cornell’s Floor – Construct Com – Test Prima – Autotehnorom. Lotul 3, de 26 de kilometri, pe relația Blândești – Cerchejeni – Sulița (Cheleș) – Lunca Cernești – Todireni, a fost modernizat de asocierea formată din Frasinul și Dimex.