Lucrările de asfaltare a celor 30 de kilometri din Lotul 1 al Drumului Strategic au fost finalizate cu un an mai devreme, față de termenele contractuale. În urmă cu o săptămână, constructorul a turnat stratul de uzură pe sectorul Șipote – Rediu – Răuseni – Călărași, iar luni a terminat și sectorul Dângeni – Brăteni – Mihălășeni, fiind montate inclusiv indicatoarele rutiere pe toți cei 30 de kilometri.
Zilele următoare, va finaliza realizarea sensului giratoriu din Răuseni, modernizarea podului peste Jijia de la ieșirea din Răuseni spre Călărași, accesele pe proprietăți și se vor efectua marcajele axiale și longitudinale, după care va solicita efectuarea recepției.
Pe Lotul 2, Răuseni – Hlipiceni – Todireni – Albești – Trușești – Dângeni – Hănești, lung de aproximativ 51 de kilometri, gradul de execuție ar fi de aproximativ 50%. Constructorul a turnat asfalt până la trecerea de nivel cu calea ferată din apropierea localității Jijia și a pregătit terenul pentru a așterne stratul de binder pe restul distanței.
În schimb, pe Lotul 3, Blândești – Sulița – Lunca – Todireni, gradul de execuție a lucrărilor pe cei 26 de kilometri se apropie de 80%. În prezent, se lucrează la trotuare, șanțuri și rigole betonate, iar potrivit constructorului, de săptămâna viitoare, se va începe turnarea stratului de uzură pe sectorul Blândești – Cheliș.
Valoarea proiectului Drumului Strategic va depăși 115 milioane euro, din care aproximativ 40% din sumă va fi asigurată de Consiliul Județean (CJ) Botoșani. Asta înseamnă că CJ ar trebui să achite în total 46 de milioane de euro. Pentru acest lucru, CJ a fost nevoit să contracteze un credit intern de 80.000.000 lei, care ar urma să fie rambursat în 13 ani, cu o perioadă de grație de doi ani.