Proiectul vizând realizarea şoselei de centură a Municipiului Botoşani prin Curteşti avansează. Primarul Cosmin Andrei a declarat că la această dată este în derulare procedura de desemnare a firmei care să actualizeze indicatorii tehnico-economici şi să întocmească proiectul tehnic.
„Acum evaluăm ofertele care au fost depuse pentru actualizarea indicatorilor şi pentru proiect tehnic. Prin toamnă vom avea aceste actualizări şi proiectul tehnic. După proiectul tehnic, urmează scoaterea la licitaţie pentru execuţie. Colegii evaluează ofertele depuse pentru a declara un câştigător. Se apropie de sfârşitul acestei evaluări, au fost depuse multe oferte din partea unor companii puternice, din afară. Este vorba de milioane de euro. Evaluarea este realizată de către colegii de la Zona Metropolitană, împreună cu colegii de la Achiziţii. Am făcut o comisie şi urmează să declare un câştigător”, a explicat edilul.
Potrivit primarului, după desemnarea firmei câştigătoare, proiectul tehnic va fi întocmit într-un termen foarte scurt, după care va fi organizată licitaţia pentru stabilirea firmei care să execute lucrările.
„Avem un parteneriat cu Ministerul Transporturilor, în care noi facem licitaţia şi ministerul asigură finanţarea. Avem şanse foarte mari să începem acest şantier”, a mai spus Cosmin andrei.
Acest proiect este foarte important, în condiţiile în care în municipiul Botoşani se circulă din ce în ce mai greu, din cauză că sunt foarte multe maşini.
„Dacă direcţionăm traficul între Botoşani – Iaşi pe acolo, descongestionăm traficul de pe Pacea, Maior Ignat. Proiectul pe termen lung este să facem o bretea şi spre Ştefăneşti. Sunt proiecte de anvergură. Dacă ne-am fi propus să facem un inel ocolitor pentru Municipiul Botoşani nu ştiu dacă îl terminam vreodată”, a concluzionat Cosmin Andrei.
Valoarea investiției este de aproximativ 35 de milioane de euro
Realizarea şoselei de centură a Municipiului Botoşani este estimată la aproximativ 35 de milioane de euro. Şoseaua de centură a municipiului Botoşani prin Curteşti va ocoli municipiul reşedinţă de judeţ prin Sud – Vest, fiind amplasată în extravilanul comunei Curteşti, intrările şi ieşirile fiind sensuri giratorii amplasate pe teritoriile UAT Botoşani, UAT Curteşti şi UAT Mihai Eminescu.
Şoseaua va avea o lungime de 10,09 kilometri, drum de clasă tehnică III, cu platforma drumului de 10 metri, din care partea carosabilă de 7 metri, un pod, 19 podeţe şi o parcare. Terenul necesar pentru realizarea investiţiei este de circa 41 de hectare. Conform deciziei din martie 2020, proiectul nu are impact semnificativ asupra mediului şi asupra siturilor Natura 2000.
„Acest proiect este cea mai mare investiţie de dezvoltare din Botoşani după 1990. Mai sunt investiţii mai mari ca valoare, de exemplu Cornişa, dar nu e de dezvoltare, e de agrement. Alte proiecte au vizat străzile din oraş, sistemul de termoficare, dar de dezvoltare acesta ar fi cel mai mare. Această şosea de centură e un factor de dezvoltare foarte important”, a declarat Florin Egner, directorul Zonei Metropolitane.