Botoșănenii care merg la Iași cu mașina au ajuns să caute tot felul de artificii pentru a găsi un drum cât de cât normal pe care să ajungă la destinație, fără să-și distrugă mașinile. După ce principalele drumuri naționale din județ care leagă municipiul de Iași au intrat în modernizare (n.r. – DN 28 B Botoșani – Târgu Frumos și DN 29 D Botoșani – Ștefănești), unii dintre șoferi au ales să meargă prin Vorona – Tudora – Lespezi – Pașcani, crezând că șoseaua va fi mai normală.
Doar că, de câteva zile și drumul județean 208 C care leagă comuna Vorona de Botoșani și orașul Liteni (județul Suceava) a intrat în reparații. „Este vorba de reparații curente, pentru care administratorul drumului a obținut aviz din partea Poliției Rutiere. Aceștia au la dispoziție un interval în care vor trebui să finalizeze lucrările”, a precizat Delia Nenișcu, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani.
Rute alternative căutate de șoferi
De altfel, cei de la CJ anunțau încă de luna trecută că drumul spre Vorona va fi reparat întrucât, din cauza nerespectării limitei de tonaj, carosabilul începuse să cedeze.
Prin urmare, șoferii au ajuns să caute alte rute alternative pentru a ajunge la Iași, fie prin Săveni – Manoleasa – Ștefănești (n.r. care înseamnă un ocol de vreo 60 de kilometri, adică cu încă jumătate față de distanța normală spre Iași), fie prin Strahotin – Dângeni – Brăteni – Mihălășeni – Ștefănești, unde există însă o porțiune de circa 6 kilometri de drum de piatră.
Situația a apărut după ce constructorul care lucrează la modernizarea DN 28B a dezafectat în întregime dalele din beton de pe tronsonul Zăicești – Copălău și a demarat lucrările de aducere la cotă a stratului de fundație din piatră spartă. Din cauza condițiilor, șoferii s-au revoltat și au acuzat că își distrug mașinile.
Drum de coșmar până la Flămânzi
În plus, tot drumul până aproape de Flămânzi devenise un coșmar întrucât, în paralel cu lucrările de pe tronsonul Zăicești – Copălău, muncitorii au trecut și la realizarea podurilor și podețelor, iar din acest motiv pe multe segmente se circula pe un singur fir. Încercând să evite zona Zăicești – Copălău, unii șoferi au fost tentați să ocolească pe ruta alternativă Botoșani – Orășeni Deal – Cristești – Coșula, dar și aici există o porțiune de drum neasfaltat. În plus, trebuie să străbată comuna Copălău. Alții au încercat să meargă prin Stăuceni – Blândești – Sulița – Dracșani – Cerbu – Copîlău, dar și drumul național 29 D este în modernizare, la fel și drumul județean DJ 297, care face parte din așa-zisul Drum Strategic.
Prin urmare, singurele rute cu drumuri naționale fără lucrări erau varianta prin Săveni – Ștefănești și varianta Botoșani – Suceava – Fălticeni. Cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri anunțau însă că operațiunea premergătoare așternerii celor trei straturi de mixtură asfaltică pe tronsonul Zăicești – Copălău ar putea începe din a doua decadă a acestei luni. Abia după ce se vor turna primele straturi de asfalt pe acest sector, botoșănenii vor putea circula din nou spre Iași, cât de cât în condiții acceptabile, pe ruta Botoșani – Flămânzi – Plugari.
Lucrări începute anul trecut
Modernizarea DN 28B Botoșani – Târgu Frumos a început anul trecut, lucrările fiind executate de asocierea Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (lider) – Mavgo Holding SRL- Vahostav SK – Trameco SA. Lucrările presupun modernizarea a peste 71 de kilometri, din care circa 32 de kilometri pe teritoriul județului Botoșani. Proiectul prevede o lărgire a carosabilului, lățimea totală a platformei drumului fiind de 9 metri, 99 de kilometri de șanțuri betonate și rigole carosabile, 59 de podețe noi și alte 48 reabilitate, 9 poduri, dintre care unul nou, aproape 3 kilometri de trotuare, 12 parcări, amenajări de drumuri laterale, precum și o serie de lucrări de siguranța circulației, care includ parapeți metalici, indicatoare și marcaje rutiere. Investiția ar urma să fie realizată în maxim 24 de luni, adică în toamna anului viitor.