Liceul de Artă „Ştefan Luchian” a găzduit, în perioada 28 – 29 mai, etapa judeţeană a Olimpiadei de argumentare, dezbatere şi gândire critică „Tinerii dezbat”.
La olimpiada care se adresează elevilor de liceu au participat 11 echipe de la: Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Colegiul Naţional „August Treboniu Laurian”, Liceul de Artă „Ştefan Luchian, Colegiul Naţional „Grigore Ghica” Dorohoi, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”, Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”, Liceul Tehnologic „Nicolae Bălcescu” Flămânzi, Colegiul Economic „Octav Onicescu”, Liceul Teoretic „Dr. Mihai Ciucă” Săveni, Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” Dorohoi, Liceul „Regina Maria” Dorohoi.
La festivitatea de deschidere au participat Ada Macovei – inspector şcolar general, inspectorii şcolari Bogdan Suruciuc, Gianina Butescu, Daniela Pintilei, Ana-Gabriela Tanasă şi Beatrice Păpădie – directorul Liceului de Artă.
Preliminar olimpiadei, profesorii (în principal coordonatori sau arbitri în concurs) au participat la un curs de formare, „Introducere în tehnici de argumentare”, realizat pe 14 mai la Casa Corpului Didactic Botoşani de către profesorul Livia Petrune, de la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”, director de turneu al concursului.
La olimpiadă au participat 85 de liceeni
Concursul s-a desfăşurat pe două secţiuni: avansaţi (12 echipaje) şi începători (8 echipaje). Au participat 85 de elevi şi 25 voluntari coordonați de consilierul educativ al liceului gazdă, profesorul Andreea-Manuela Anghelache. Logistica a fost asigurată de profesorii Liliana Pricope şi Ştefania Murariu. Momentele au constituit un feedback pozitiv şi pentru organizatori, dar şi pentru profesorii coordonatori ai echipajelor şi pentru arbitri: elevii şi-au exprimat emoţiile, au legat prietenii, şi-au adresat felicitări unii altora, au mulţumit profesorilor şi susținătorilor, iar entuziasmul a cuprins publicul prezent.
A fost un concurs bazat pe expunere liberă sub formă de discurs argumentativ, unde concurenţii au fost evaluaţi individual, dar şi în echipă, în funcţie de moţiunile (temele de dezbatere) pe care le-au avut de expus, de echipa reprezentată (Guvernul sau Opoziţia), de rolul pe care l-au avut în echipă (primul, al doilea sau al treilea vorbitor). La fiecare rundă de dezbatere s-au confruntat două echipe, iar fiecare vorbitor a avut un timp de prezentare a discursului.
O competiţie complexă, cu mari emoţii, dar şi cu mari satisfacţii. După două zile de dezbateri, Guvernul şi Opoziţia au ajuns la un consens: elevii botoşăneni sunt oratori excelenţi, charismatici, convingători şi entuziaşti.