Profesorii de discipline socio-umane din Botoşani s-au reunit pentru a stabili modalităţi unitare de corectare la Bacalaureat. Pentru că evaluarea lucrărilor realizate de elevi la examenul de absolvire a liceului iscă numeroase controverse, dovadă fiind şi numărul foarte mare al contestaţiilor, cadrele care predau discipline socio-umane s-au gândit să facă ceva pentru a mai diminua fenomenul. Cercul pedagogic organizat cu scopul de a stabili modalităţi unitare de corectare a fost organizat la iniţiativa inspectorului de specialitate Ana Gabriela Tanasă, şi cu aportul Consiliului Consultativ al disciplinelor socio-umane. La cerc au participat profesori de liceu cu specializări din acest domeniu, de la toate liceele şi şcolile din judeţ.
„Lăsăm orgoliile deoparte, discutăm, analizăm şi ajungem la o manieră unitară de evaluare”
Cu ajutorul profesorilor cu mai multă experienţă s-au discutat şi clarificat toate punctele nevralgice ale subiectelor şi baremelor la discipline precum Logică, argumentare şi comunicare, Filosofie, Psihologie, Economie şi Sociologie, acordându-se atenţie sporită aspectelor ce în anii anteriori au trezit controverse aprinse între corectori.
„Dorindu-ne o evaluare cât mai unitară la examenul de bacalaureat, am avut o serie de discuţii cu colegi de specialitate din țară care fac parte din Corpul național al profesorilor evaluatori, dar şi cu profesori din Botoșani, iar acum clarificăm o serie de aspecte cu toţi colegii care doresc să fie evaluatori la examenul ce stă să vină. Lăsăm orgoliile deoparte, discutăm, analizăm şi ajungem la o manieră unitară de evaluare, iar cei mai câştigaţi vor fi absolvenţii de liceu din acest an”, a explicat inspectorul de specialitate Ana Tanasă.
Cum lucrările de bacalaureat se corectează încrucişat, este de bun augur iniţiativa de a adopta modalităţi unitare de evaluare. Sunt de notorietate, din păcate, tensiunile apărute între profesori, părinţi şi elevi din diverse judeţe cu ocazia examenului de bacalaureat de-a lungul anilor, rivalităţile ajungând să afecteze notele şi rezultatele elevilor. De aceea, comunicarea interjudeţeană şi intrajudeţeană despre care vorbea inspectorul Ana Tanasă reprezintă paşi esenţiali şi necesari pentru ca absolvenţii de liceu să aibă şanse cât mai apropiate pentru a păşi în următoarea etapă a vieţii lor. Exemplul de bună practică al profesorilor de socio-umane poate fi preluat şi de catedrele celorlalte discipline de bacalaureat, iar eforturile vor fi, cu siguranţă, apreciate de toţi actorii implicaţi în procesul didactic.