Odată cu încetarea stării de alertă din cauza pandemiei de Covid-19, dispar și o serie de măsuri care erau valabile pe durata acesteia. Printre măsurile care vor fi ridicate figurează și prelungirea automată a documentelor expirate. Este și cazul autorizațiilor de mediu care vor trebui actualizate, conform legii. Astfel, titularii autorizațiilor/autorizațiilor integrate de mediu au obligația de a solicita la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) viza anuală într-o perioadă de maxim 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
Potrivit unui comunicat de presă emis de APM Botoșani, documentația necesară pentru aplicarea vizei anuale va conține cererea tipizată (n.r. – conform modelului din Ordinul MMAP nr. 1150/11.062020), raportul anual de mediu și/sau raportările menționate în actele de reglementare, după caz, declarația pe propria răspundere că desfășoară activitatea în aceleași condiții pentru care a fost emisă autorizația/autorizația integrată de mediu și că nu au intervenit modificări de fond care să afecteze condițiile stabilite prin autorizație, dovada achitării tarifului 100 lei pentru autorizațiile de mediu/300 lei pentru autorizațiile integrate de mediu.
Modelele de cerere și declarație pot fi descărcate de pe site-ul APM Botoșani sau aici.
Conform Ordinului MMAP nr. 1150/11.062020, termenul în care titularul activității solicită aplicarea vizei anuale este de maximum 90 de zile și de minimum 60 de zile înainte de ziua și luna corespunzătoare zilei și lunii în care a fost emisă autorizația pe care acesta o deține. În cazul în care autorizația pe care acesta o deține a fost revizuită, termenul de 60 de zile se va calcula în funcție de ziua și luna în care a fost emisă autorizația inițială.
„Nedepunerea în termen a documentației conduce la SUSPENDAREA autorizației/autorizației integrate de mediu pe o perioadă echivalentă cu perioada de întârziere față de termenul legal impus”, se mai arată în comunicatul APM Botoșani.