Preşedinţii asociaţiilor de proprietari s-au întâlnit astăzi, 22 februarie, la Primăria Botoşani, cu viceprimarul Bogdan Buhăianu şi alţi funcţionari din cadrul Serviciului Edilitare şi Compartimentului îndrumare asociaţii de proprietari. Dată fiind actuala criză sanitară, reprezentanţii asociaţiilor au fost convocaţi pe grupuri, la ore diferite.
Tema discuţiilor a fost legată de taxa de salubrizare. Practic, s-a constatat că sunt colectate sume mai mici în contul taxei de salubrizare, în condiţiile în care cantitatea de deşeuri creşte de la lună la lună. „Au fost discuții constructive despre taxa de salubrizare și alte probleme conexe colectării deșeurilor. Ne dorim ca toți cetățenii orașului care locuiesc în spațiile administrate de asociații de proprietari să plătească taxa de salubrizare”, a declarat Bogdan Buhăianu.
Potrivit edilului, în următoarea perioadă vor fi făcute verificări. „Vom face în perioada următoare o serie de controale încrucișate, împreună cu colegii din cadrul Direcţia Impozite şi Taxe Locale (DITL) și Poliției Locale, pentru a ne asigura că toate declarațiile depuse de către cetățeni prin care doresc să fie scoși de la plata taxei de salubrizare pentru că nu mai locuiesc în acel spațiu, sunt reale”, a mai spus Bogdan Buhăianu, adăugând că va fi verificat și numărul de persoane care locuiesc într-un imobil, întrucât sunt cetățeni care nu oferă informații corecte, stabilirea taxei de salubrizare fiind în mod direct influențată de aceste aspecte.
Verificările îi vor viza atât pe proprietarii de case cât și pe cei care locuiesc la bloc.
Verificări similare au fost făcute în urmă cu câţiva ani
Edilii nu sunt la primele verificări vizând plătitorii taxei de salubrizare. În anii 2017 şi 2018, au fost făcute verificări încrucişate între evidenţele DITL şi datele raportate de asociaţiile de proprietari şi au fost găsite aproximativ 2000 de persoane care nu achitaseră taxa.
În 2019, obiectivul DITL a fost să se declare botoşănenii de la case, cei care până la 31 decembrie 2018 au avut contract cu Urban Serv. La finele anului 2019, conducerea direcţiei anunţa că au fost depuse 5.548 de declaraţii. „Din evidenţele noastre în municipiu sunt 5.997 de case, deci încă mai am o diferenţă de peste 400 de case la care încă suntem pe anumite faze de notificare şi de urmărire. Avem declarate la case, 9.328 de persoane, la Urban Serv erau 8.000, noi am realizat ceva mai mult. Tot pe bază de declaraţie, avem în evidenţa noastră, până la data de 5 noiembrie 2019 inclusiv, un număr de 1.015 case nelocuite din cele 5.997”, declara atunci Dumitru Neamţu, director adjunct al DITL.