Un grup de profesori de la colegiile naţionale „Mihai Eminescu” şi „AT Laurian” au transmis ieri un memoriu Inspectoratului Şcolar Judeţean. Cadrele didactice au aflat că va fi modificat planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2022 – 2023, în sensul că două clase cu specializarea ”matematică-informatică”, din cele patru aprobate la nivelul colegiilor, să fie transformate în clase cu specializarea ”științe sociale”.
„La ambele colegii planul de școlarizare a fost realizat în toți anii precedenți. Adică, în speță, a fost depășită cererea pentru clasele de matematică – informatică. Conform legislației în vigoare, planul de școlarizare al instituțiilor de învățământ este realizat să răspundă pe termen mediu și lung nevoilor societății. Acest lucru face nepotrivită dorința de schimbare a planului de școlarizare în viitor.
Este cunoscut că în această perioadă, și probabil în viitorul mediu, cea mai mare ofertă de locuri de muncă există pentru informaticieni, medici, ingineri, asistenți, adică pentru acele domenii în care sunt pregătiți absolvenții de la profilul real și nu cei de la profilul uman.
Există o cerere foarte mare din partea absolvenților de gimnaziu pentru a fi admiși la clasele cu profilul matematică informatică la ambele colegii.
La ambele colegii există o tradiție a învățământului matematic și sunt bine cunoscute tocmai pentru acest lucru. Amintim aici rezultatele remarcabile obținute de foștii elevi Ștefan Bălăucă, Cardaș Tudor și Cezar Trișcă și numeroșii absolvenți care au intrat primii sau printre primii în învățământul superior românesc si nu puținii absolvenți admiși la cele mai prestigioase universități din străinătate Oxford, Cambridge, l’Ecole Polytechnique Paris, University College of London”, se arată în memoriu.
Semnatarii memoriului amintesc faptul că, în actuala structură a planului de şcolarizare, Colegiul Național „Mihai Eminescu” a obținut rezultate remarcabile la examenele naționale, respectiv locul I pe județ la Evaluare Națională și Bacalaureat în anul școlar precedent; locul VI la nivel național la admiterea în clasa a IX-a; locul I la nivel național după mediile de 10 obținute la Bacalaureat (care în proporție de 85% au fost obținute la profil real).
Colegiul Național Mihai Eminescu împreună cu Colegiul Național A.T. Laurian au organizat 19 ediții ale Concursului Interjudețean de Matematică ”Dimitrie Pompeiu”, conferințe și simpozioane ale Societăţii de Ştiinţe Matematice din România, ocazie cu care elevii de la profilul real, de la ambele colegii, au obținut rezultate remarcabile. În plus, concursul este un bun prilej de promovare a învățământului botoșănean.
Totodată, se mai precizează că, în cadrul Colegiului „Mihai Eminescu”, se promovează abordarea metodelor moderne de predare a științelor prin Proiectul Transfrontalier STEM, cu Republica Moldova, proiect care plasează instituția școlară printre puținele școli din țară dotate cu echipamente moderne.
Semnatarii memoriului cataloghează drept inoportună schimbarea planului de școlarizare.
„Menționăm că în absența unui răspuns favorabil la Consiliul de Administrație de vineri 14 ianuarie al ISJ Botoșani, colectivul de cadre didactice de la Colegiul Național este hotărât să apeleze la toate formele de protest legale, inclusiv greva”, au concluzionat semnatarii memoriului. Deciziile privind modificarea planului de şcolarizare ar urma să fie luate astăzi, 14 ianuarie, în cadrul Consiliului de Administraţie al IŞJ.
„Un grup important de profesori de la cele două colegii naționale au declanșat procedurile de protest împotriva redistribuirii corecte a numărului de clase, pe profiluri.
De anul acesta, va scădea numărul claselor a IX-a de matematică-informatică cu o clasă (rămân 3 din 4), care va fi distribuită la științele naturii (2 clase în loc de 1) și se va suplimenta cu o clasă la științe sociale (2 clase în loc de 1), unde cererea este foarte mare și la admitere și ulterior, la transferuri”, a explicat Ada Macovei, isnepctor şcolar general. Oficialul a adăugat că nu va fi redus numărul de clase.
„Nu reducem nimic, redistribuim și suplimentăm, acolo unde este cererea mai mare și șansele de reușită maxime. Interesul elevilor primează!”, a concluzionat Ada Macovei.