În perioada 29 noiembrie – 4 decembrie, s-a desfășurat în Franța, la Clermont l Herault, întâlnirea din cadrul proiectului KA220-SCH – Cooperation partnerships in school, pe tema schimbărilor climatice. Coordonatorul proiectului este echipa din Franța, de la OGEC Saint Guilhem, regiunea LanguedocRoussillon, orașul CLERMONT L HERAULT. Parteneri în proiect sunt din: Turcia (ISKENDERUN CUMHURIYET ANADOLU LISESI și SELÇUK ÜNİVERSİTESİ – DİLEK SABANCI DEVLET KONSERVATUVARI), Polonia (Ogolnoksztalcacych nr 1 w Gdansku), Spania (IES JOAN FUSTER BELLREGUARD), România (Școala Gimnazială Nr.7 Botoșani) și Italia (LICEO STATALE „LEONARDO” SCIENTIFICO – LINGUISTICO – GIARRE).
„Schimbările climatice reprezintă un proces cu caracter global cu care se confruntă omenirea în acest secol din punct de vedere al protecţiei mediului înconjurător. Echipele de proiect s-au întâlnit pentru a face schimb de bune practici cu colegii și elevii lor, atrăgând atenția asupra următorului fapt: chiar dacă viitorul se arată a fi relativ cenușiu, impactul tinerilor asupra mediului poate aduce schimbări pozitive”, a declarat profesorul Daniela Orăşanu.
Proiectul a început în acest an şi se va încheia în anul 2023. Sunt programate activități multiple pe această tematică, activităţi cu elevi şi profesori din țările amintite. Aceștia vor participa la activități comune face to face, workshoop-uri, conferințe, webinarii. Profesorii vor colabora permanent în cadrul proiectului și pe platforma eTwinning. Partenerii de la SELÇUK ÜNİVERSİTESİ – DİLEK SABANCI DEVLET KONSERVATUVARI vor realiza un scurtmetraj care va conține toate activitățile. Acestea vor ajunge pe diverse canale media, tocmai pentru a sensibiliza tineretul, populația, forurile decizionale cu privire la aceste schimbări climatice, care, în scurt timp vor schimba lumea.
Din echipa de proiect de la Școala Gimnazială Nr.7 Botoșani fac parte profesorii Elena Butnaru, Ionela Chelariu și Daniela Orășanu. „Prima noastră misiune a fost de a întocmi un chestionar, pe care l-a completat fiecare membru din proiect, cu privire la schimbările climatice. Chestionarul conține 20 de întrebări, care au constituit punctul de plecare în vederea realizării activităților din cadrul proiectului. Același chestionar va fi completat la final, pentru a analiza impactul și rezultatele finale”, a mai precizat Daniela Orăşanu.