Mai mulţi clienţi ai unor instituţii financiare au primit în ultima perioadă, pe mail, mesaje false. Acestea sunt transmise în numele ING și BRD, iar cu ajutorul lor hackerii încearcă să obțină datele de logare la conturile bancare pentru a le goli ulterior. Mesajele false vizează actualizarea datelor sau accesarea unor servicii bancare online.
În acest context, băncile atrag atenția clienților să nu acceseze link-uri primite pe mail și să anunțe rapid autoritățile atunci când sunt victimele hackerilor. Potrivit playtech.ro, experţii în securitate cibernetică recomandă verificarea sursei reale a mesajului primit, „iar atunci când nu suntem siguri, validăm transmiterea informaţiei cu expeditorul ei”.
„Atunci când activăm în mediul online este foarte posibil să primim frecvent astfel de mesaje în care suntem ameninţaţi cu întreruperea unui serviciu, dacă nu validăm datele contului. Un astfel de exemplu, atacatorii folosindu-se în acest caz de elemente de brand ale BRD Groupe Societe Generale”, notează reprezentanţii Directoratului Național de Securitate Cibernetică – DNSC, într-o postare pe pagina oficială de Facebook.
DNSC mai precizează că trebuie să fim atenți la corectitudinea gramaticală, de sintaxă şi la eventuale greşeli de exprimare ce pot apărea în text, semn că textul ar putea fi tradus automat din altă limbă.
„Nu accesăm link-uri sau ataşamente din astfel de mesaje. Le putem analiza cu o soluţie de securitate. Raportăm orice tentativă maliţioasă către Departamentul de IT al firmei, dacă mesajul a venit pe o adresă sau un dispozitiv de la serviciu, sau putem suna la 1911 ori trimite mail la alerts@dnsc.ro, pentru ca echipa DNSC să verifice informaţia şi să emită o alertă pentru alţi utilizatori despre această metodă de atac”, adaugă DNSC.