Viceprimarul Liviu Toma readuce în atenţia publică o măsură care ar putea rezolva o parte din haosul de pe străzile din municipiul Botoşani. Edilul susţine că prin instituirea unor sensuri unice ar fi redus riscul producerii unor accidente rutiere, diminuarea poluării şi estomparea disconfortului fonic fiind alte două avantaje.
Potrivit viceprimarului, la nivelul primăriei se impune a fi stabilită o stradă unde să fie instituit sensul unic după care să se facă o analiză a efectelor acestei decizii. „Pe strada respectivă se va circula, iar toți cei care locuiesc acolo vor avea loc să-şi parcheze mașinile. Dădeam ca exemplu strada Iuliu Maniu. După ce s-a reabilitat, nimeni nu mai ține mașina în curte, o lasă în stradă, și pe stânga, și pe dreapta. Acolo, din punctul meu de vedere trebuie instituit sens unic. Cred că niciun șofer din Botoșani nu este deranjat de faptul că merge 100 de metri în plus cu mașina, dar circulă. Iar asta înseamnă și o poluare mai mică. Și chiar se reduce disconfortul sonor, pentru că de cele mai multe ori, când se intersectează mașinile, un şofer tot claxonează, tot e iritat”, a explicat viceprimarul Liviu Toma.
Şi pe strada Cuza Vodă, apreciază edilul, s-ar putea circula mai bine, dacă sensul unic s-ar extinde şi pe tronsonul de la Biserica „Vovidenia” până la strada Nicolae Iorga.
Măsuri aşteptate de la Comisia de sistematizare a circulaţiei
Decizia de instituire a unor sensuri unice trebuie luată în cadrul Comisiei de sistematizare a circulaţiei. Din comisia al cărei preşedinte este primarul Cosmin Andrei mai fac parte funcţionari din primărie şi reprezentanţi ai Poliţiei Locale şi Poliţiei Rutiere.
Liviu Toma, dar şi alţi consilieri municipali intenţionează să participe la aceste şedinţe.
„Comisia de sistematizare se poate întruni în fiecare zi, nu știu dacă trebuie să lăsăm să treacă o lună sau două pentru a avea aceste întâlniri. Și de ce să nu facem și o informare a Consiliului Local cu privire la activitatea comisiei? Că așa, dăm o declarație în ianuarie și trece anul. Aș vrea să văd niște rezultate”, a mai afirmat Liviu Toma.
În ultimii ani, multe dintre deciziile luate în Comisia de sistematizare a circulaţiei au fost implementate cu întârziere, în timp ce altele au rămas la acel stadiu. Montarea unor limitatoare de viteză sau a unor semafoare pentru pietoni sunt doar două exemple în acest sens. În categoria deciziilor care nu au mai fost puse în practică se află montarea unor separatoare de sens pe Şoseaua Iaşului. Deşi de prin 2016 se vorbeşte despre acest lucru, separatoarele nu au fost montate nici până la această dată, explicaţia edililor fiind aceea că separatoarele din beton costă foarte mult.