Registrul Auto Român (RAR) va transmite către ANAF informaţii despre cei care cumpără maşini second hand din UE cu scopul de a preveni fraudele legate de taxa pe valoarea adăugată (TVA). Potrivit zf.ro, noile măsuri sunt prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 120/2021 care a fost publicată în Monitorul Oficial. Astfel, pentru efectuarea formalităţilor legale necesare, persoana care a efectuat achiziţia intracomunitară – persoana fizică sau juridică care a achiziţionat vehiculul rutier dintr-o ţară membră UE şi care este menţionată pe documentele aferente vehiculului, respectiv pe documentele de provenienţă trebuie să se prezintă la Registrul Auto Român (RAR).
“Pentru vehiculele rutiere provenite din ţări membre UE, R.A.R. transmite către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în format electronic, documentele prezentate de persoana care a efectuat achiziţia intracomunitară, inclusiv documentele de provenienţă, anterior eliberării cărţii de identitate a vehiculului. Procedura de aplicare a prezentului alineat se stabileşte prin protocol încheiat între cele două instituţii”, conform documentului oficial.
Eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere poate fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Procedura de eliberare a cărţii de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.
Această modificare survine “întrucât combaterea fraudei în domeniul comerţului cu autoturisme rulate de provenienţă intracomunitară reprezintă una dintre liniile prioritare de acţiune la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cazuistica a demonstrat că prejudiciile cauzate bugetului general al statului sunt semnificative şi, în multe cazuri TVA rămâne nerecuperabilă”, conform preambulului din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 120/2021.